TrelosTwnFm-News
Σας ανακοινώνω οτι το forum θα είναι ''ανενεργό'' σε θέματα.
Και πλέον την σκυτάλη στην ενημέρωση θα την ''πάρει'' το blog.
Καλή συνέχεια να έχουμε.

http://trelostwnfmnews.blogspot.gr/
TrelosTwnFm-News
Σας ανακοινώνω οτι το forum θα είναι ''ανενεργό'' σε θέματα.
Και πλέον την σκυτάλη στην ενημέρωση θα την ''πάρει'' το blog.
Καλή συνέχεια να έχουμε.

http://trelostwnfmnews.blogspot.gr/

Το μεγάλο κόλπο με τους πίνακες στην Εθνική Πινακοθήκη

Πήγαινε κάτω

Το μεγάλο κόλπο με τους πίνακες στην Εθνική Πινακοθήκη Empty Το μεγάλο κόλπο με τους πίνακες στην Εθνική Πινακοθήκη

Δημοσίευση από ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM Τρι 10 Ιαν - 14:40

Το μεγάλο κόλπο με τους πίνακες στην Εθνική Πινακοθήκη

Ηξεραν τα πάντα. Σχεδίασαν με κάθε λεπτομέρεια το «χρυσό» χτύπημά τους και κατάφεραν να αποδράσουν μέσα από ένα «φρούριο» αρπάζοντας τρεις σπάνιους πίνακες διάσημων ζωγράφων. Επαγγελματίες κλέφτες έργων τέχνης, που κάλλιστα θα μπορούσαν να συγκριθούν με τους «συναδέλφους» τους που πρωταγωνιστούν σε ταινίες του Χόλιγουντ, ήταν οι δράστες που εισέβαλαν στην Εθνική Πινακοθήκη και έφυγαν έχοντας στην κατοχή τους ανεκτίμητους θησαυρούς.

Οι δράστες συγχρόνισαν τα ρολόγια τους το απόγευμα της Κυριακής. Είχαν χρειαστεί όμως πολλές μέρες μέχρι να σχεδιάσουν την εισβολή τους στο κτίριο της λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου 50. Επρεπε πρώτα να βγάλουν εκτός μάχης τα σύγχρονα μηχανήματα παρακολούθησης, αλλά και τα άτομα που είχαν επιφορτιστεί με τη φύλαξη των χώρων. Τελικά, ό,τι είχαν σχεδιάσει σε ένα χαρτί, κατάφεραν να το αποτυπώσουν και στην πραγματικότητα.

Η «Espresso» φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα τα πέντε βήματα που έκαναν οι δράστες προκειμένου να πετύχουν το... κινηματογραφικό τους «χτύπημα» που άφησε άφωνο όλο το πανελλήνιο. Η πρώτη δουλειά των επαγγελματιών διαρρηκτών ήταν να επισκεφτούν αρκετές φορές τον περιβάλλοντα χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης. Παρατήρησαν με ιδιαίτερη προσοχή τις περιπολίες των αστυνομικών, αλλά και τις στατικές φρουρές καθώς το κτίριο βρίσκεται σε μία από τις πιο καλά φυλασσόμενες περιοχές της Αθήνας.

Αφού κατέγραψαν όλα αυτά, το δεύτερο βήμα τους ήταν να βρουν το ευάλωτο σημείο από το οποίο θα τρύπωναν. Κατασκόπευσαν σπιθαμή προς σπιθαμή όλο το τετράγωνο που περικλείει την Εθνική Πινακοθήκη και «αποθήκευσαν» στα κιτάπια τους τους χώρους όπου υπάρχουν κάμερες. Τα κατάφεραν και γι' αυτό εισέβαλαν από το μοναδικό «τυφλό» σημείο που υπάρχει στο κτίριο. Από την πίσω πλευρά της Πινακοθήκης, εκεί όπου στεγάζεται το κυλικείοο για τους επισκέπτες των εκθέσεων και δεν καλύπτεται από κάμερες. Στη συνέχεια, η επόμενη κίνηση των άγνωστων δραστών ήταν να ενεργοποιήσουν διαφορετικές δέσμες συναγερμού, χωρίς να εισέρχονται στον χώρο. Σε όλες τις περιπτώσεις ο φύλακας δεν διαπίστωνε παρουσία προσώπων.

Στις 19.58, οι άγνωστοι δράστες απενεργοποίησαν δέσμη συναγερμού και παραβίασαν μπαλκονόπορτα, χωρίς όμως να την ανοίξουν, με αποτέλεσμα όταν ήχησε ο συναγερμός και ο φύλακας ήλεγξε εσωτερικά τον χώρο, να μη διαπιστώσει παρουσία ατόμων ή ίχνη διάρρηξης και να απενεργοποιήσει τον συναγερμό. Από εκεί εισέβαλαν στο κτίριο.

Το τέταρτο βήμα των δραστών ήταν να εισχωρήσουν στο εσωτερικό του κτιρίου αφού άνοιξαν την πόρτα που ήδη είχαν παραβιάσει, και μέσα σε μόλις επτά λεπτά αφαίρεσαν από τον χώρο της έκθεσης τα έργα τέχνης βγάζοντάς τα από τις κορνίζες τους. Πράγμα που σημαίνει ότι είχαν επισκεφτεί πολλές φορές τον χώρο πριν από το «χτύπημά» τους, είχαν εντοπίσει τους στόχους τους και είχαν χρονομετρήσει όλες τις διαδρομές. Τέλος, τόσο κατά την είσοδό τους όσο και και την έξοδό τους, οι μαυροφορεμένοι διαρρήκτες κατάφεραν να μην καταγραφούν από κάμερες καθώς τα μηχανήματα «έπιασαν» μόνο σκιές.

Το γεγονός αυτό φανερώνει ότι οι επαγγελματίες γνώριζαν σαν την παλάμη τους σε ποιους τοίχους υπήρχαν κλειστά κυκλώματα παρακολούθησης, αλλά και ποια σημεία κατέγραφαν. Ετσι οι δράστες αφαίρεσαν από την έκθεση έναν πίνακα του Ισπανού ζωγράφου Πάμπλο Πικάσο, έναν πίνακα ζωγραφικής του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian και ένα έργο σε χαρτί του Ιταλού Guglielmo Caccia.


Πάνω από 10.000.000 ευρώ η αξία των έργων

Πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ υπολογίζεται η αξία των τριών σπάνιων έργων τέχνης που εκλάπησαν από την Εθνική Πινακοθήκη. Η είδηση που από νωρίς χθες το πρωί έχει κάνει τον γύρο του κόσμου έχει προκαλέσει αναστάτωση αφού το έργο του Πάμπλο Πικάσο με την ιδιόχειρη υπογραφή του, εκτός από μεγάλη αγοραστική αξία, έχει και συναισθηματική καθώς ο ίδιος ο καλλιτέχνης το είχε δωρίσει στον ελληνικό λαό. Εκτιμάται πως το έργο -σε μια καλή για την τέχνη εποχή- θα μπορούσε να πουληθεί σε δημοπρασία για 10 εκατ. ευρώ.

Ο πίνακας φιλοτεχνήθηκε από τον Πάμπλο Πικάσο το έτος 1939 και απεικονίζει ένα γυναικείο κεφάλι. «Ο Πικάσο είναι το πιο σημαντικό έργο από αυτά που εκλάπησαν δυστυχώς μέσα από την Εθνική Πινακοθήκη» λέει στην «Εspresso» ο Πέτρος Βέργος, ιδιοκτήτης οίκου δημοπρασιών στην Ελλάδα, και προσθέτει: «Αν τον είχαμε και τον δημοπρατούσαμε εμείς, θα τον εκτιμούσαμε για 5 με 7 εκατ. ευρώ, ενώ θα τον πουλούσαμε σίγουρα για 8 με 10 εκατ. ευρώ». Το έργο αυτό, διαστάσεων 56 x 40, αποτέλεσε το 1949 δωρεά του καλλιτέχνη προς τον ελληνικό λαό, ως τιμητική προσφορά για την γενναία αντίσταση που υπέδειξε κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής. Στο έργο με τον τίτλο «Γυναικείο κεφάλι» ο διάσημος ζωγράφος αποτύπωνε με λάδι πάνω στον μουσαμά μία από τις μυστηριώδες ερωμένες του την εποχή εκείνη, την Ντόρα Μάαρ. Μάλιστα, η ίδια γυναίκα αποτέλεσε έμπνευσή του για την «Γκουέρνικα», τη «Γυναίκα που κλαίει» και άλλα σπάνια έργα του.

Ενας πίνακας ζωγραφικής με λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 35 x 44, του Ολλανδού ζωγράφου Πιέτ Μοντριάν, ήταν το δεύτερο έργο που άρπαξαν οι δράστες. Φιλοτεχνήθηκε το 1905 και απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού. Το έργο αγοράστηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Πάππα και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική Πινακοθήκη. Το τρίτο έργο που εκλάπη είναι ένας πίνακας σε χαρτί, πέννα με αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 x 16,8, του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo), και απεικονίζει τον Αγιο Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους. Το έργο δώρισε στην Εθνική Πινακοθήκη το 1907 ο Γρηγόρης Μαρασλής.


Καρέ-καρέ η εισβολή και η καταδίωξη

Οι δείκτες του ρολογιού έδειχναν 4.35 χθες το πρωί όταν ένας από τους φύλακες της Εθνικής Πινακοθήκης άρχισε να καταδιώκει μέσα στους σκοτεινούς χώρους του κτιρίου έναν από τους δράστες της κλοπής. Ο μαυροφορεμένος κακοποιός στην προσπάθειά του να ξεφύγει εγκαταλείπει έναν σπάνιο πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian, διαφεύγει όμως έχοντας στην κατοχή του τρία αριστουργήματα.

Η πρωτοφανής εισβολή στην Εθνική Πινακοθήκη ξεκίνησε στις 4.30 τα ξημερώματα. Δύο μαυροφορεμένοι άντρες διασχίζουν την ανηφορική ράμπα που ξεκινά σχεδόν παράλληλα από τη Βασιλίσσης Σοφίας και καταλήγει στο πλαϊνό μέρος της Εθνικής Πινακοθήκης. Χωρίς να τους αντιληφθεί κανείς και εκμεταλλευόμενοι ότι το σημείο ήταν αθέατο από τις εξωτερικές κάμερες, οι διαρρήκτες κινήθηκαν με ιδιαίτερη ευκολία. Στη συνέχεια, πηδώντας τον μικρό τοίχο βρέθηκαν σε μπαλκόνι του ημιώροφου αφού νωρίτερα είχαν καταφέρει να παραβιάσουν μία από τις επτά μπαλκονόπορτες, χωρίς όμως να την ανοίξουν εκείνη τη στιγμή, προκειμένου να αποπροσανατολίσουν τους φύλακες. Στη συνέχεια ξεκίνησαν να αφαιρούν με επιδεξιότητα, χρησιμοποιώντας διαρρηκτικά εργαλεία, την ήδη παραβιασμένη μπαλκονόπορτα. Η διαδικασία διήρκησε μόλις τρία λεπτά και μετά οι διαρρήκτες έριξαν τη μεγάλη γυάλινη επιφάνεια στο πλάι και πέρασαν στο εσωτερικό του κτιρίου.

Οι πολύ καλά διαβασμένοι «ποντικοί» κινήθηκαν αθόρυβα μέσα στους σκοτεινούς χώρους της Πινακοθήκης. Πρώτος στόχος τους ήταν ο μοναδικός πίνακας ζωγραφικής του Ισπανού ζωγράφου Πάμπλο Πικάσο που υπάρχει σε Πινακοθήκη της Ελλάδας, φιλοτεχνήθηκε το έτος 1939 και απεικονίζει γυναικείο κεφάλι, τον οποίο τοποθέτησαν σε μια ειδική μαύρη τσάντα.

Μετά αφαίρεσαν πίνακα ζωγραφικής του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian και ένα ακόμη έργο σε χαρτί, του Ιταλού Guglielmo Caccia. Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του ενός διαρρήκτη μέσα στον χώρο ενεργοποιήθηκε ο ανιχνευτής κίνησης. Αμέσως ο φύλακας έσπευσε και εντόπισε έναν δράστη τον οποίο και καταδίωξε. Ο δράστης αναγκάστηκε να εγκαταλείψει έναν επίσης σημαντικό πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian που απεικονίζει ένα τυπικό αγρόκτημα. Στη συνέχεια ο φύλακας ειδοποίησε την ιδιωτική εταιρεία διαχείρισης των ηλεκτρονικών συστημάτων συναγερμών και έπειτα ενημερώθηκε το κέντρο της Αμεσης Δράσης.


ΠΟΙΟΙ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΛΟΠΗ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΠΙΚΑΣΟ

Συλλέκτης σπάνιων έργων τέχνης ή γκαλερί που δραστηριοποιείται στις παράνομες αγοραπωλησίες κλεμμένων έργων τέχνης εκτιμούν οι διωκτικές αρχές ότι βρίσκεται πίσω από την κλοπή-θρίλερ στην Εθνική Πινακοθήκη. Οι επαγγελματίες δράστες που κατάφεραν να τρυπώσουν στο κτίριο της Βασιλέως Κωνσταντίνου 50 και να αρπάξουν τα ιδιαίτερα μεγάλης αξίας έργα δεν δρούσαν για λογαριασμό τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ερευνούν οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., η κλοπή έγινε κατόπιν παραγγελίας. Αν οι αστυνομικοί καταφέρουν να λύσουν το μυστήριο της παραγγελίας, κυρίως για τον πίνακα του Πικάσο, ο οποίος στην αγορά έργων τέχνης μπορεί να αγγίξει το ποσό των 10.000.000 ευρώ, τότε θα είναι σε θέση να εντοπίσουν τόσο τον ηθικό όσο και τον φυσικό αυτουργό της μεγάλης κλοπής.

Το ερώτημα πλέον που τίθεται ανοιχτά είναι ποιος έδωσε την παραγγελία. Πρόκειται για κάποιο ζάπλουτο συλλέκτη, μόνιμο κάτοικο εξωτερικού, ή για τον ιδιοκτήτη κάποιας μεγάλης ευρωπαϊκής γκαλερί που βρήκε αγοραστή για τον πίνακα του Πικάσο; Και αυτό γιατί στην Ασφάλεια θεωρούν ότι οι κλέφτες των έργων τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη δεν είναι Ελληνες.

«Ο μοναδικός Ελληνας που θα μπορούσε να διοργανώσει κλοπή αυτού του μεγέθους έχει αποδημήσει εις Κύριον και δεν άφησε πίσω του άξιους μαθητές» λέει με νόημα στην «Espresso» αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ., ο οποίος έχει απόλυτη γνώση των ερευνών. Γι' αυτό τον λόγο άλλωστε οι έμπειροι αστυνομικοί της Ασφάλειας, που έχουν αναλάβει τη διερεύνηση της «κλοπής του αιώνα», έχουν ειδοποιήσει ήδη και την Ιντερπόλ.

Γεγονός είναι πως οι δράστες της μεγάλης κλοπής γνώριζαν άριστα τα κατατόπια στην Εθνική Πινακοθήκη, κάτι που σημαίνει πως πρέπει κατά το πρόσφατο παρελθόν να την είχαν επισκεφτεί πολλές φορές. Ετσι οι αστυνομικοί ερευνούν το βιντεοσκοπημένο υλικό των καμερών ασφαλείας της Εθνικής Πινακοθήκης σε βάθος χρόνου δύο μηνών, ώστε να διαπιστώσουν αν ανάμεσα στους επισκέπτες ήταν και άτομα που είναι δυνατό να κινήσουν το ενδιαφέρον των διωκτικών αρχών για την εξιχνίαση της υπόθεσης.



ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΞΟΔΟΥΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Συναγερμός έχει σημάνει στην Ελληνική Αστυνομία ύστερα από τη ληστεία που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας στην Εθνική Πινακοθήκη. Με άκρως επείγον σήμα που στάλθηκε από το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. έχουν ενημερωθεί όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες σε όλες τις εξόδους της χώρας προκειμένου να εντοπιστούν οι δράστες. Το ειδικό επείγον σήμα περιλαμβάνει λεπτομερή περιγραφή και των τριών έργων τέχνης καθώς και φωτογραφίες τους.

Στη μάχη για τον εντοπισμό των μεγάλης αξίας έργων συμμετέχουν και διωκτικές αρχές του εξωτερικού, με τις οποίες η ΕΛ.ΑΣ. έχει συνεργαστεί πολλές φορές για τον εντοπισμό και τη σύλληψη κακοποιών. Παράλληλα, έχει ειδοποιηθεί και η Ιnterpol που ψάχνει να βρει ποιοι από τους σεσημασμένους κακοποιούς που δραστηριοποιούνται στον χώρο της κλοπής έργων τέχνης στην Ευρώπη υπάρχει περίπτωση κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ημερών να είχαν ταξιδέψει στη χώρα μας, με σκοπό να εισβάλουν στην Εθνική Πινακοθήκη.
Espressonews.gr
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
Διαχειριστής

Χώρα Χώρα : Greece
Φύλλο Φύλλο : Άντρας
Όνομα : Βασίλης
Τόπος Τόπος : Γαργαλιάνοι Μεσσηνίας
Ηλικία Ηλικία : 44
Δημοσιεύσεις Δημοσιεύσεις : 41153
Έλαβες ευχαριστώ Έλαβες ευχαριστώ : 320
Browser Browser : Το μεγάλο κόλπο με τους πίνακες στην Εθνική Πινακοθήκη 41610

https://www.facebook.com//groups/trelostwnfm.forumgreek/ https://twitter.com/Trelostwnfm

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης