Επεκτείνεται στην Καλαμαριά το μετρό Θεσσαλονίκης
Σελίδα 1 από 1
Επεκτείνεται στην Καλαμαριά το μετρό Θεσσαλονίκης
Αντίστροφη μέτρηση για την ανάδειξη του ανάδοχου
Στην τελική ευθεία μπαίνει η επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, αφού ο χρόνος μετρά πλέον αντίστροφα για την ανάδειξη του ανάδοχου, ο οποίος θα κατασκευάσει το έργο, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αγγελιοφόρος».
Η «Αττικό Μετρό ΑΕ», ο φορέας που επιβλέπει την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα «τρέχει» τις διαδικασίες για την επέκταση προς την Καλαμαριά, αλλά και για τις υπόλοιπες επεκτάσεις, έχει από την περασμένη Παρασκευή στα χέρια της τους φακέλους με τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές για τη δεύτερη και τελική φάση του διαγωνισμού.
Προσφορές κατέθεσαν τέσσερα σχήματα-εταιρίες, που προεπιλέχθηκαν από την πρώτη φάση του διαγωνισμού, η οποία είχε προηγηθεί.
Προσφορές κατέθεσαν οι: 1) ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ – IMPREGILO – SELI – ANSALDO STS. 2) ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. 3) ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ALPINE BAU GMBH – FCC CONSTRUCCION S.A. 4) J&P - ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA.
Οι προσφορές των τεσσάρων διαγωνιζομένων θα αξιολογηθούν από την «Αττικό Μετρό ΑΕ» και, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας, μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται η εγκατάσταση του αναδόχου, προκειμένου να αρχίσει η κατασκευή του έργου. Αυτό, φυσικά, θα ισχύσει, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα υπάρξουν ενστάσεις και προσφυγές.
Η γραμμή
Η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά θα ξεκινά από το σταθμό Πατρικίου (πάρκο Κρήτης), τον ενδέκατο κατά σειρά της βασικής γραμμής του μετρό (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Νέα Ελβετία). Θα εκτείνεται σε μήκος 4,8 χιλιομέτρων και θα διαθέτει πέντε σταθμούς, ενώ όπως και στη βασική γραμμή, θα κατασκευαστούν δύο ανεξάρτητες σήραγγες.
Από το σταθμό Πατρικίου, διά της οδού Κρήτης, θα κατευθύνεται προς την οδό Μητροπολίτου Κυδωνιών και από εκεί θα μπαίνει στην οδό Πόντου, για να καταλήγει τελικά στη Μίκρα. Με τη νέα αυτή γραμμή του μετρό, υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούνται ημερησίως περί τους 90.000 επιβάτες.
Το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, με 425 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του είναι 550 εκ. ευρώ. Η συμβατική διάρκεια κατασκευής του θα είναι 60 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Έτσι, αν όλα πάνε καλά, το μετρό θα φτάσει στην Καλαμαριά το 2018. Πάντως, στη συγκεκριμένη γραμμή δεν αναμένονται καθυστερήσεις από αρχαιολογικά ευρήματα και μακρόχρονες, εκτεταμένες αρχαιολογικές ανασκαφές, σύμφωνα τουλάχιστον με γνωματεύσεις από τις εφορίες αρχαιοτήτων, αν και κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τίποτα.
Οι σταθμοί
Το μετρό της Καλαμαριάς, θα διαθέτει πέντε σταθμούς. Ο πρώτος σταθμός, που προσωρινά ονομάζεται «Νομαρχία», θα βρίσκεται απέναντι από τη Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, υπογείως των οδών Βασ. Ολγας και Μητροπολίτου Κυδωνιών. Πρόκειται για κομβικό σταθμό, μέσω του οποίου θα εξυπηρετούνται αυτοί που μένουν στο Ντεπό, το Βυζάντιο, το Βότση, τον Αγιο Ελευθέριο, ακόμη και το Καραμπουρνάκι. Λόγω της στρατηγικής του θέσης -θα βρίσκεται στο βασικό άξονα που ακολουθούν πολλές λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ- προσφέρεται για μεγάλη ανάπτυξη. Μάλιστα, η «Αττικό Μετρό ΑΕ» διερευνά το ενδεχόμενο δημιουργίας πάρκινγκ στην περιοχή, ενδεχομένως στο πρώην στρατόπεδο «Φαρμάκη». Στο τραπέζι υπάρχουν προτάσεις ακόμα και για τη δημιουργία τερματικού σταθμού λεωφορείων του ΟΑΣΘ στην περιοχή.
Ο δεύτερος σταθμός, που ονομάζεται «Καλαμαριά», θα βρίσκεται στην εμπορική καρδιά του δεύτερου μεγαλύτερου δήμου της Θεσσαλονίκης, στη συμβολή των οδών Αιγαίου, Μεταμορφώσεως και Πόντου.
Ακολουθεί ο σταθμός «Αρετσού», ο οποίος θα βρίσκεται δίπλα στο γήπεδο του «Αριστοτέλη», στο τέλος της οδού Πόντου και στην Αγίου Νικολάου, που θα εξυπηρετεί την περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα.
Ο επόμενος σταθμός, «Νέα Κρήνη», θα βρίσκεται στη συμβολή της επέκτασης της οδού Πόντου με τη Βρυούλων, ο οποίος θα εξυπηρετεί και μεγάλο τμήμα της περιοχής του Αγίου Ιωάννη.
Ο τελευταίος σταθμός της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά, που θα ονομάζεται «Μίκρα», θα βρίσκεται στη γωνία της επέκτασης της οδού Πόντου με την οδό Ανδρέα Παπανδρέου, πριν από το γήπεδο του Ηρακλή. Από το σταθμό αυτό, από όπου μελλοντικά θα φεύγει νέα επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», θα μπορούν να εξυπηρετούνται, εκτός από τους κατοίκους της Νέας Κρήνης, του Αγίου Ιωάννη, της Μίκρας και του Φοίνικα, κάτοικοι περιοχών που βρίσκονται ανατολικότερα της Καλαμαριάς (π.χ. Πλαγιάρι, Τρίλοφος, Περαία, Αγία Τριάδα κ.ά.).
πηγη newsbest.gr
Στην τελική ευθεία μπαίνει η επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, αφού ο χρόνος μετρά πλέον αντίστροφα για την ανάδειξη του ανάδοχου, ο οποίος θα κατασκευάσει το έργο, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αγγελιοφόρος».
Η «Αττικό Μετρό ΑΕ», ο φορέας που επιβλέπει την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα «τρέχει» τις διαδικασίες για την επέκταση προς την Καλαμαριά, αλλά και για τις υπόλοιπες επεκτάσεις, έχει από την περασμένη Παρασκευή στα χέρια της τους φακέλους με τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές για τη δεύτερη και τελική φάση του διαγωνισμού.
Προσφορές κατέθεσαν τέσσερα σχήματα-εταιρίες, που προεπιλέχθηκαν από την πρώτη φάση του διαγωνισμού, η οποία είχε προηγηθεί.
Προσφορές κατέθεσαν οι: 1) ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ – IMPREGILO – SELI – ANSALDO STS. 2) ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. 3) ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ALPINE BAU GMBH – FCC CONSTRUCCION S.A. 4) J&P - ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA.
Οι προσφορές των τεσσάρων διαγωνιζομένων θα αξιολογηθούν από την «Αττικό Μετρό ΑΕ» και, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας, μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται η εγκατάσταση του αναδόχου, προκειμένου να αρχίσει η κατασκευή του έργου. Αυτό, φυσικά, θα ισχύσει, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα υπάρξουν ενστάσεις και προσφυγές.
Η γραμμή
Η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά θα ξεκινά από το σταθμό Πατρικίου (πάρκο Κρήτης), τον ενδέκατο κατά σειρά της βασικής γραμμής του μετρό (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Νέα Ελβετία). Θα εκτείνεται σε μήκος 4,8 χιλιομέτρων και θα διαθέτει πέντε σταθμούς, ενώ όπως και στη βασική γραμμή, θα κατασκευαστούν δύο ανεξάρτητες σήραγγες.
Από το σταθμό Πατρικίου, διά της οδού Κρήτης, θα κατευθύνεται προς την οδό Μητροπολίτου Κυδωνιών και από εκεί θα μπαίνει στην οδό Πόντου, για να καταλήγει τελικά στη Μίκρα. Με τη νέα αυτή γραμμή του μετρό, υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούνται ημερησίως περί τους 90.000 επιβάτες.
Το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, με 425 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του είναι 550 εκ. ευρώ. Η συμβατική διάρκεια κατασκευής του θα είναι 60 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Έτσι, αν όλα πάνε καλά, το μετρό θα φτάσει στην Καλαμαριά το 2018. Πάντως, στη συγκεκριμένη γραμμή δεν αναμένονται καθυστερήσεις από αρχαιολογικά ευρήματα και μακρόχρονες, εκτεταμένες αρχαιολογικές ανασκαφές, σύμφωνα τουλάχιστον με γνωματεύσεις από τις εφορίες αρχαιοτήτων, αν και κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει τίποτα.
Οι σταθμοί
Το μετρό της Καλαμαριάς, θα διαθέτει πέντε σταθμούς. Ο πρώτος σταθμός, που προσωρινά ονομάζεται «Νομαρχία», θα βρίσκεται απέναντι από τη Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, υπογείως των οδών Βασ. Ολγας και Μητροπολίτου Κυδωνιών. Πρόκειται για κομβικό σταθμό, μέσω του οποίου θα εξυπηρετούνται αυτοί που μένουν στο Ντεπό, το Βυζάντιο, το Βότση, τον Αγιο Ελευθέριο, ακόμη και το Καραμπουρνάκι. Λόγω της στρατηγικής του θέσης -θα βρίσκεται στο βασικό άξονα που ακολουθούν πολλές λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ- προσφέρεται για μεγάλη ανάπτυξη. Μάλιστα, η «Αττικό Μετρό ΑΕ» διερευνά το ενδεχόμενο δημιουργίας πάρκινγκ στην περιοχή, ενδεχομένως στο πρώην στρατόπεδο «Φαρμάκη». Στο τραπέζι υπάρχουν προτάσεις ακόμα και για τη δημιουργία τερματικού σταθμού λεωφορείων του ΟΑΣΘ στην περιοχή.
Ο δεύτερος σταθμός, που ονομάζεται «Καλαμαριά», θα βρίσκεται στην εμπορική καρδιά του δεύτερου μεγαλύτερου δήμου της Θεσσαλονίκης, στη συμβολή των οδών Αιγαίου, Μεταμορφώσεως και Πόντου.
Ακολουθεί ο σταθμός «Αρετσού», ο οποίος θα βρίσκεται δίπλα στο γήπεδο του «Αριστοτέλη», στο τέλος της οδού Πόντου και στην Αγίου Νικολάου, που θα εξυπηρετεί την περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα.
Ο επόμενος σταθμός, «Νέα Κρήνη», θα βρίσκεται στη συμβολή της επέκτασης της οδού Πόντου με τη Βρυούλων, ο οποίος θα εξυπηρετεί και μεγάλο τμήμα της περιοχής του Αγίου Ιωάννη.
Ο τελευταίος σταθμός της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά, που θα ονομάζεται «Μίκρα», θα βρίσκεται στη γωνία της επέκτασης της οδού Πόντου με την οδό Ανδρέα Παπανδρέου, πριν από το γήπεδο του Ηρακλή. Από το σταθμό αυτό, από όπου μελλοντικά θα φεύγει νέα επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», θα μπορούν να εξυπηρετούνται, εκτός από τους κατοίκους της Νέας Κρήνης, του Αγίου Ιωάννη, της Μίκρας και του Φοίνικα, κάτοικοι περιοχών που βρίσκονται ανατολικότερα της Καλαμαριάς (π.χ. Πλαγιάρι, Τρίλοφος, Περαία, Αγία Τριάδα κ.ά.).
πηγη newsbest.gr
dimitris kalligas- Συντονιστής
- Χώρα :
Φύλλο :
Όνομα : ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Τόπος : ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ηλικία : 53
Δημοσιεύσεις : 545
Έλαβες ευχαριστώ : 12
Browser :
Παρόμοια θέματα
» Έπεσε χαλάζι στην Καλαμαριά!
» Θεσσαλονίκη: Έκρηξη σε Ι.Χ. στην Καλαμαριά
» Καλαμαριά: Διακοπή νερού τη Δευτέρα λόγω εργασιών του Μετρό
» Απεργίες διαρκείας στο μετρό Θεσσαλονίκης
» Αρχαίο νεκροταφείο στο μετρό Θεσσαλονίκης
» Θεσσαλονίκη: Έκρηξη σε Ι.Χ. στην Καλαμαριά
» Καλαμαριά: Διακοπή νερού τη Δευτέρα λόγω εργασιών του Μετρό
» Απεργίες διαρκείας στο μετρό Θεσσαλονίκης
» Αρχαίο νεκροταφείο στο μετρό Θεσσαλονίκης
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Τετ 2 Αυγ - 11:19 από briskyten
» Ο ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM παντρεύεται !
Τετ 3 Μάης - 9:11 από vidhayakji79
» Το FIFA World έρχεται στο PC
Πεμ 27 Απρ - 12:42 από sneakyforetell
» Τα UK charts της εβδομάδας
Τετ 26 Απρ - 5:33 από sneakyforetell
» Trailer για το νέο Need for Speed
Τετ 26 Απρ - 5:31 από sneakyforetell
» Εκλογές 2023 : Πόσες ημέρες άδειας δικαιούνται οι εργαζόμενοι
Δευ 24 Απρ - 17:20 από georgeharrison
» Συνελήφθη γυναίκα σε χωριό του Αγρινίου – Φέρεται να απείλησε νεαρό με κυνηγετικό όπλο
Δευ 24 Απρ - 15:44 από georgeharrison
» J2US: Ο Πασχάλης Τερζής έκανε την μεγάλη έκπληξη – «Έσπασαν» Εύη Δρούτσα και Δέσποινα Βανδή
Δευ 24 Απρ - 15:42 από georgeharrison
» Λευκές ελιές: Μια σπάνια ποικιλία ελιάς με καταγωγή από τα αρχαία χρόνια
Δευ 24 Απρ - 15:41 από georgeharrison
» Ο άγνωστος ιαματικός πλούτος της Ελλάδας.Οι 90 Ιαματικές Πηγές,9 στην Αιτωλοακαρνανία
Δευ 24 Απρ - 15:33 από georgeharrison
» Λαμία: Έκκληση για αίμα 0 ρέζους αρνητικό
Τετ 22 Φεβ - 10:47 από chotabhai807
» Βραβεύθηκαν Λουξ και Καλλιμάνης από την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ
Παρ 16 Δεκ - 15:00 από faxedasto
» Συλλέγουν πλαστικά καπάκια για παιδιά με αναπηρία
Δευ 13 Ιουν - 14:33 από langasur
» Μπήκε σε κομμωτήριο και προσπάθησε να δολοφονήσει τον ιδιοκτήτη
Τετ 23 Μαρ - 13:26 από stuffkharb
» Άρτα: Έκκληση για να ξανασταθεί 21χρονος στα πόδια του
Δευ 11 Οκτ - 16:04 από manikkmanikk62
» ooVoo - chat and voip
Παρ 9 Οκτ - 22:37 από roundcubethirteen
» Για σένα τραγουδώ --- Γιάννης Πουλόπουλος. HD.
Κυρ 4 Δεκ - 15:54 από manolissp
» Eνα ταξίδι --- RONI IRON Feat. Charitini (Tripes Tribute). HD.
Κυρ 6 Νοε - 20:08 από manolissp
» Grrek Filiko Forum
Κυρ 30 Οκτ - 19:31 από akritas
» Moby - Porcelain (Official Video)
Κυρ 23 Οκτ - 21:04 από manolissp
» Moby 'Why Does My Heart Feel So Bad?' - Official video
Κυρ 23 Οκτ - 21:01 από manolissp
» ♛♛♛ Imany – Don't be so shy (Filatov & Karas Remix) ♛♛♛
Κυρ 23 Οκτ - 20:57 από manolissp
» ~Αχ βρε ζωή~ Νίκος Οικονομίδης ♬♪
Παρ 21 Οκτ - 20:01 από manolissp
» The Olympians - Istoria (Ιστορία)
Παρ 21 Οκτ - 17:26 από manolissp
» olympians --o tropos
Παρ 21 Οκτ - 17:20 από manolissp
» Ελένη Δήμου ~ Δεν με νοιάζει
Παρ 21 Οκτ - 17:17 από manolissp
» Μια γυναίκα μόνο ξέρει - Καίτη Γκρέυ
Παρ 21 Οκτ - 17:10 από manolissp
» ΟΤΙ ΑΓΑΠΩ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ-HD
Παρ 21 Οκτ - 17:06 από manolissp
» ΓΙΑ ΠΟΥ ΤΟ'ΒΑΛΕΣ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ- ΟΡΦΕΑΣ ΠΕΡΙΔΗΣ
Παρ 21 Οκτ - 16:58 από manolissp
» Ζαφείρης Μελάς - Γαμώ την Καλοσύνη μου (Νew 2011)
Παρ 21 Οκτ - 16:54 από manolissp