Ερμούπολη : Η άφθαρτη αρχόντισσα
Σελίδα 1 από 1
Ερμούπολη : Η άφθαρτη αρχόντισσα
Ερμούπολη : Η άφθαρτη αρχόντισσα
Στη Σύρο βρέθηκα από σπόντα. Στο παρελθόν, κάθε φορά που το πλοίο άραζε στο λιμάνι, κοίταζα από το κατάστρωμα τα υπέροχα αρχοντικά που υψώνονταν στην Ερμούπολη και παρατηρούσα την πιο ζωντανή στα μάτια μου πόλη των Κυκλάδων. Παρ' όλα αυτά, τα καλοκαίρια, η Σύρος ήταν μονάχα ένα ακόμη λιμάνι μέχρι το πλοίο να φτάσει σε κάποιο νησί των μικρών Κυκλάδων. Εμοιαζε πολύ ασφαλής επιλογή για διακοπές - η Αμοργός ή τα Κουφονήσια φάνταζαν λίγο πιο περιπετειώδη.
Αυτός όμως ήταν ο λόγος που την επέλεξα για την τελευταία απόδραση του φθινοπώρου. Φτάνεις στον Πειραιά, επιβιβάζεσαι σ' ένα τεράστιο πλοίο, κλείνεις τα μάτια και σε τρεισήμισι ώρες έχεις προσαράξει στην Ερμούπολη, χωρίς να ανησυχείς αν θα βρεις μέρος να μείνεις, να φας ή αν θα βρεθείς σε ένα ερημωμένο νησί που φοράει τα χειμωνιάτικά του.
Πράγματι, στην Ερμούπολη ο θόρυβος της μεγάλης επαρχιακής πόλης ηχούσε δυνατά. Στ' αριστερά μου, τεραστίων διαστάσεων πλοία επισκευάζονταν σ' ένα λιμάνι θεόρατο. Τα ναυπηγεία της Σύρου, με την επωνυμία «Νεώριο», προσφέρουν ακόμη και σήμερα εργασία σε τουλάχιστον 1.000 άτομα και είναι αυτό που κράτησε τον πληθυσμό εκεί όταν το φαινόμενο της εσωτερικής μετανάστευσης και δη η μαζική αστικοποίηση ήθελε τους νησιώτες να μετακομίζουν στην Αθήνα. Σήμερα, η Σύρος συγκεντρώνει τουριστικές επιχειρήσεις, αγροτική παραγωγή και τους γύρω νησιώτες που μεταβαίνουν συχνά στο νησί για τις διάφορες συναλλαγές τους με το Δημόσιο - εκεί βρίσκεται το Διοικητικό Πρωτοδικείο το οποίο έχει αρμοδιότητα για όλες τις Κυκλάδες, όπως και το Εφετείο.
Ετσι, η Ερμούπολη έχει τα χαρακτηριστικά μιας πόλης και την ομορφιά ενός οικισμού που χτίστηκε με ιδιαίτερο σεβασμό στο παρελθόν της. Προχωρώντας από το λιμάνι στα αριστερά, παίρνουμε τον παραλιακό δρόμο, προς εύρεση στέγης. Τα δύο πρώτα ξενοδοχεία είναι συμπαθητικά, αλλά άνευ χαρακτήρα. Στα πενήντα μέτρα όμως υψώνεται ένα απίθανο σπίτι με επιβλητική είσοδο κι αποφασίζω να κάνω μια προσπάθεια, παρ' όλο που φοβάμαι πως η τιμή θα είναι απαγορευτική. Στο Αρχοντικό Βούρλης, ο κ. Γιάννης που το διαχειρίζεται εξηγεί πως πρόκειται για μια κατασκευή του 1880, η οποία ανήκε σ' έναν πλούσιο μεγαλέμπορα και βουλευτή, τον Μαυρογορδάτο. Από τότε μέχρι σήμερα, η μόνη προσθήκη είναι η τηλεόραση που υπάρχει σε όλα τα δωμάτια. Κατά τ' άλλα, το εσωτερικό είναι ψηλοτάβανο με φοβερά τελειώματα στην οροφή, εκπληκτικά κρεβάτια στα δωμάτια, θέα, ευρύχωρη σάλα και μια ατμόσφαιρα που σε καλεί να κλειστείς εκεί. Αυτό το μέρος θα μας φιλοξενήσει στη λογική τιμή των 70 ευρώ -λόγω χαμηλής τουριστικής περιόδου- για τις επόμενες δύο μέρες. Θα ζήσουμε τη θαλπωρή ενός τόσο ιδιαίτερου σπιτιού, την ησυχία του χώρου, την υπέροχη θέα από τα βράχια κι ένα πλούσιο πρωινό στη σάλα του Αρχοντικού.
Τα χρώματα περασμένων εποχών
Στην πόλη αποφεύγουμε να παίρνουμε τη μηχανή. Οι αποστάσεις δεν το δικαιολογούν, άλλωστε. Τριγυρίζουμε γύρω από το Δημαρχείο, στην πλατεία Μιαούλη, το οποίο κατασκευάστηκε από τον Τσίλερ στα τέλη του 19ου αιώνα και είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά μέγαρα της Ελλάδας - μοιάζει με ανάκτορο και για ώρες μπορείς να το χαζεύεις. Περάσαμε μπροστά από το Πνευματικό Κέντρο Σύρου, το οποίο χτίστηκε το 1862. Οταν είχε πρωτοχτιστεί, οι Συριανοί συνήθιζαν να μαζεύονται εκεί για τις κοσμικές τους συγκεντρώσεις - η Λέσχη ονομαζόταν «Ελλάς» κι αυτό το όνομα έχει κρατήσει μέχρι και σήμερα, οπότε και στεγάζεται εκεί το Πνευματικό Κέντρο και η Δημοτική Βιβλιοθήκη.
Και πιο κάτω, αυτό που οι Συριανοί θα ήθελαν να θεωρούν δική τους Σκάλα του Μιλάνου: το Δημοτικό Θέατρο Απόλλων, χτισμένο την ίδια περίοδο με τη Λέσχη «Ελλάς», μπορεί να μην παρουσιάζει κάτι το ιδιαίτερο στο εξωτερικό του, αλλά ο εσωτερικός του διάκοσμος είναι μνημειώδης.
Μετά τη μικρή μας ξενάγηση, σταματάμε για λουκουμάδες στην πλατεία. Τα περιστέρια στήνουν το δικό τους χορό, στην πραγματικότητα όμως δεν είναι καθόλου ενοχλητικά και βρώμικα όπως τα αθηναϊκά - είναι λευκά και μάλλον τέτοια είχαν στο νου τους οι ποιητές όταν τα εξυμνούσαν. Δεν είναι τα ιστορικά κτίρια που σε σκλαβώνουν και σε παγιδεύουν στη Σύρο, είναι τα σοκάκια και τα στενά που κρύβουν νεοκλασικά σπίτια αμίμητης ομορφιάς. Τα χρώματα στα κεραμίδια, οι προσόψεις, οι σχεδόν τέλειες αρχιτεκτονικές αναλογίες, οι ελάχιστες κακοτεχνίες δεν μπορούν να σ' αφήσουν ασυγκίνητο. Παρατηρείς μαγεμένος και νιώθεις σαν να βρίσκεσαι εδώ από παλιά - κι ας ήρθες μόλις πριν από λίγες ώρες.
Το απόγευμα παίρνουμε το δρόμο για το λιμάνι - εκεί η υπερσυγκέντρωση καφετέριας με σαφή προσανατολισμό προς το τρέντι δείχνει πως ούτε η Ερμούπολη μπορεί να ξεφύγει από τον γενικό κανόνα. Ενα μικρό μεζεδοπωλείο μας φέρνει ωραία ρακή - δυο πελάτες είμαστε όλοι κι όλοι. Οι υπόλοιποι όταν νυχτώνει στοιβάζονται στα μπαράκια με την εκκωφαντική μουσική χωρίς ονομασία προέλευσης. Γι' αυτό κι εμείς επιστρέφουμε στην πλατεία όπου η πιτσιρικαρία έχει μαζευτεί στο ένα και μοναδικό ροκάδικο της Ερμούπολης, το καφέ μπαρ Cube. Καιρό είχα να ακούσω την πρώτη κασέτα που αγόρασα ποτέ με τη διαχρονική επιτυχία Summer of '69 του Bryan Adams. Μαλλιάδες πρωτοετείς χτυπιούνται με Pink Floyd και κοριτσάκια περιμένουν μια απόκριση από το ανδρικό φύλο αγκιστρωμένες στο κινητό τους. Μια συμπαθέστατη σερβιτόρα φέρνει μπίρες στο τραπέζι μας στην απρόσμενη τιμή των 2,50 ευρώ. Δύο τέτοια μπαράκια φτάνουν κι έχεις βγάλει σώος το χειμώνα.
Το άλλο νησί
Την επομένη, αποφασίζουμε να γυρίσουμε το νησί με τις οδηγίες του κ. Γιάννη. Στην Ανω Σύρο, η θέα κόβει την ανάσα στα στενά δρομάκια της. Στα βόρεια του νησιού, υπάρχουν ακόμη χωριά που δεν ερημώνουν το χειμώνα. Ενας νεαρός καταδύεται στα παγωμένα νερά της μαγευτικής παραλίας του Γαλησσά και στην έξοδό του από το νερό μια παρέα από έξι μικρά και τέσσερα μεγάλα γατιά αποδεικνύουν ότι κάποιος ζει εδώ. Στο Σαν Μιχάλη, οικισμό στον οποίο οδηγούμαστε από ασφαλές οδικό δίκτυο, τρώμε στην «Ξερολιθιά» που έχει λαχταριστό φαγητό σε εξαιρετικές τιμές. Το πέλαγος μπροστά μας είναι ασυναγώνιστης ομορφιάς και η χωριάτικη σαλάτα ακόμη έχει τη δική της γεύση. Οι σερβιτόροι είναι ταχύτατοι και δεν θέλουμε να φύγουμε, θα νυχτώσει σύντομα όμως. Βορειοδυτικά της Ερμούπολης, βρίσκεται ίσως ο πιο μαγικός οικισμός μετά την Ερμούπολη, η Ποσειδωνία ή Ντελαγκράτσια, με τα πιο όμορφα νεοκλασικά σπίτια από την Belle Epoque της Σύρου. Η αριστοκρατία του νησιού έχει αφήσει παντού τα αποτυπώματά της. Κάπου κάπου, διάσπαρτες στο ξερό κυκλαδίτικο τοπίο ξεφυτρώνουν μικρές καταπράσινες οάσεις από πανύψηλα δέντρα.
Η ζωή τώρα
Πίσω στην Ερμούπολη, το τελευταίο μας πρωινό το περνάμε στα μαγαζιά. Ενα συμπαθέστατο μικρό μαγαζάκι ισπανικής προέλευσης, το Nice Τhings δίνει για άλλη μια φορά τόνο εκλεπτυσμένο στη γειτονιά. Υπέροχα ρούχα vintage νοοτροπίας, τσάντες με βουκολικές παραστάσεις και κλίμα ζεστασιάς σ' αυτή τη γωνιά μόδας. Στο παραπάνω στενό το μαγαζί «Εννοια σου» μαζεύει ενδιαφέροντα κομμάτια από Ελληνες και ξένους σχεδιαστές για urban ντύσιμο. Και δίπλα στα παραπάνω βρίσκουμε διάφορα μικρά μαγαζιά με κοσμήματα στο χέρι.
Παραδοσιακά η Σύρος είναι νησί σχετικά εύπορων ανθρώπων αλλά και πλουσίων αισθημάτων. Είναι πληθωρική στην αρχιτεκτονική, στα στενοσόκακα, στο ασφαλές οδικό δίκτυο, στο ακριβό φαγητό, αλλά και στην αξιοθαύμαστη φιλοξενία τους. Μία πόλη, ένα νησί με εύρυθμη ζωή 365 μέρες το χρόνο...
ΠΩΣ ΝΑ ΠΑΤΕ
Στην Σύρο μπορείτε να φτάσετε από τον Πειραιά, καθημερινά με 2 ή 3 δρομολόγια. Το ταξίδι με το συμβατικό πλοίο διαρκεί 4 ώρες, ενώ με τα ταχύπλοα 2,5 ώρες περίπου. Οι τιμές των εισιτηρίων αυξομειώνονται ανάλογα με την εταιρεία και τον τύπο του πλοίου. Για κρατήσεις εισιτηρίων μπορείτε να απευθυνθείτε στην Blue Star Ferries T/210-89.19.800 και στην Hellenic Seaways T/201.41.99.000
ΠΟΥ ΝΑ ΜΕΙΝΕΤΕ
• Αρχοντικό Βούρλη Α. Μαυρογορδάτου 5, Ερμούπολη, T/22810-88.440.
• Ξενοδοχείο Ομηρος Ομήρου 43, Ερμούπολη, T/22810-84.910, 88.756.
• Ξενοδοχείο Ερμής Πλατεία Κανάρη, Ερμούπολη, T/22810-88.011-12.
Για κρατήσεις που αφορούν τη διαμονή σας επισκεφθείτε τo:
www.booking.com
ΦΑΓΗΤΟ
Στο Καστρί: Σελφ σέρβις εστιατόριο στον δρόμο του λιμανιού όπου οι γυναίκες του ομώνυμου Συνεταιρισμού μαγειρεύουν καθημερινά 12 διαφορετικά φαγητά (Πάρου 13, T/22810-83.039)
Στην Ιθάκη του Αή: Παραδοσιακή ταβέρνα που περηφανεύεται για τις μοναδικές γεύσεις της. Συμπαθητικές τιμές (Κλώνου και Κυπ. Στεφάνου 1, T/22810-82.060).
Στην Κουζίνα: Μεσογειακές και κυρίως κυπριακές γεύσεις (Ανδρου 5, T/22810-89.150)
Στο Αμβυξ: Ιταλικό εστιατόριο από... Ιταλούς στο λιμάνι!
ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
Καφέ Μπαρ Cube: Το ροκάδικο της Ερμούπολης, Χίου 33.
ΤΙ ΝΑ ΨΩΝΙΣΕΤΕ
Nice Things: Συμπαθητικό μικρό μαγαζί με υπέροχα γυναικεία ρούχα και αξεσουάρ. Μελίνας Μερκούρη 6, Ερμούπολη.
Εννοια Σου: Urban ντύσιμο σε λογικές τιμές με κομμάτια σε μικρή παραγωγή και ξεχωριστά αξεσουάρ, Μ. Νόρδεστρομ και Κοραή 1, πίσω από το Θέατρο Απόλλων.
ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
Λιμεναρχείο............................................22810-82.690
Νοσοκομείο............................................22810-96.500
ourlife.gr
Στη Σύρο βρέθηκα από σπόντα. Στο παρελθόν, κάθε φορά που το πλοίο άραζε στο λιμάνι, κοίταζα από το κατάστρωμα τα υπέροχα αρχοντικά που υψώνονταν στην Ερμούπολη και παρατηρούσα την πιο ζωντανή στα μάτια μου πόλη των Κυκλάδων. Παρ' όλα αυτά, τα καλοκαίρια, η Σύρος ήταν μονάχα ένα ακόμη λιμάνι μέχρι το πλοίο να φτάσει σε κάποιο νησί των μικρών Κυκλάδων. Εμοιαζε πολύ ασφαλής επιλογή για διακοπές - η Αμοργός ή τα Κουφονήσια φάνταζαν λίγο πιο περιπετειώδη.
Αυτός όμως ήταν ο λόγος που την επέλεξα για την τελευταία απόδραση του φθινοπώρου. Φτάνεις στον Πειραιά, επιβιβάζεσαι σ' ένα τεράστιο πλοίο, κλείνεις τα μάτια και σε τρεισήμισι ώρες έχεις προσαράξει στην Ερμούπολη, χωρίς να ανησυχείς αν θα βρεις μέρος να μείνεις, να φας ή αν θα βρεθείς σε ένα ερημωμένο νησί που φοράει τα χειμωνιάτικά του.
Πράγματι, στην Ερμούπολη ο θόρυβος της μεγάλης επαρχιακής πόλης ηχούσε δυνατά. Στ' αριστερά μου, τεραστίων διαστάσεων πλοία επισκευάζονταν σ' ένα λιμάνι θεόρατο. Τα ναυπηγεία της Σύρου, με την επωνυμία «Νεώριο», προσφέρουν ακόμη και σήμερα εργασία σε τουλάχιστον 1.000 άτομα και είναι αυτό που κράτησε τον πληθυσμό εκεί όταν το φαινόμενο της εσωτερικής μετανάστευσης και δη η μαζική αστικοποίηση ήθελε τους νησιώτες να μετακομίζουν στην Αθήνα. Σήμερα, η Σύρος συγκεντρώνει τουριστικές επιχειρήσεις, αγροτική παραγωγή και τους γύρω νησιώτες που μεταβαίνουν συχνά στο νησί για τις διάφορες συναλλαγές τους με το Δημόσιο - εκεί βρίσκεται το Διοικητικό Πρωτοδικείο το οποίο έχει αρμοδιότητα για όλες τις Κυκλάδες, όπως και το Εφετείο.
Ετσι, η Ερμούπολη έχει τα χαρακτηριστικά μιας πόλης και την ομορφιά ενός οικισμού που χτίστηκε με ιδιαίτερο σεβασμό στο παρελθόν της. Προχωρώντας από το λιμάνι στα αριστερά, παίρνουμε τον παραλιακό δρόμο, προς εύρεση στέγης. Τα δύο πρώτα ξενοδοχεία είναι συμπαθητικά, αλλά άνευ χαρακτήρα. Στα πενήντα μέτρα όμως υψώνεται ένα απίθανο σπίτι με επιβλητική είσοδο κι αποφασίζω να κάνω μια προσπάθεια, παρ' όλο που φοβάμαι πως η τιμή θα είναι απαγορευτική. Στο Αρχοντικό Βούρλης, ο κ. Γιάννης που το διαχειρίζεται εξηγεί πως πρόκειται για μια κατασκευή του 1880, η οποία ανήκε σ' έναν πλούσιο μεγαλέμπορα και βουλευτή, τον Μαυρογορδάτο. Από τότε μέχρι σήμερα, η μόνη προσθήκη είναι η τηλεόραση που υπάρχει σε όλα τα δωμάτια. Κατά τ' άλλα, το εσωτερικό είναι ψηλοτάβανο με φοβερά τελειώματα στην οροφή, εκπληκτικά κρεβάτια στα δωμάτια, θέα, ευρύχωρη σάλα και μια ατμόσφαιρα που σε καλεί να κλειστείς εκεί. Αυτό το μέρος θα μας φιλοξενήσει στη λογική τιμή των 70 ευρώ -λόγω χαμηλής τουριστικής περιόδου- για τις επόμενες δύο μέρες. Θα ζήσουμε τη θαλπωρή ενός τόσο ιδιαίτερου σπιτιού, την ησυχία του χώρου, την υπέροχη θέα από τα βράχια κι ένα πλούσιο πρωινό στη σάλα του Αρχοντικού.
Τα χρώματα περασμένων εποχών
Στην πόλη αποφεύγουμε να παίρνουμε τη μηχανή. Οι αποστάσεις δεν το δικαιολογούν, άλλωστε. Τριγυρίζουμε γύρω από το Δημαρχείο, στην πλατεία Μιαούλη, το οποίο κατασκευάστηκε από τον Τσίλερ στα τέλη του 19ου αιώνα και είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά μέγαρα της Ελλάδας - μοιάζει με ανάκτορο και για ώρες μπορείς να το χαζεύεις. Περάσαμε μπροστά από το Πνευματικό Κέντρο Σύρου, το οποίο χτίστηκε το 1862. Οταν είχε πρωτοχτιστεί, οι Συριανοί συνήθιζαν να μαζεύονται εκεί για τις κοσμικές τους συγκεντρώσεις - η Λέσχη ονομαζόταν «Ελλάς» κι αυτό το όνομα έχει κρατήσει μέχρι και σήμερα, οπότε και στεγάζεται εκεί το Πνευματικό Κέντρο και η Δημοτική Βιβλιοθήκη.
Και πιο κάτω, αυτό που οι Συριανοί θα ήθελαν να θεωρούν δική τους Σκάλα του Μιλάνου: το Δημοτικό Θέατρο Απόλλων, χτισμένο την ίδια περίοδο με τη Λέσχη «Ελλάς», μπορεί να μην παρουσιάζει κάτι το ιδιαίτερο στο εξωτερικό του, αλλά ο εσωτερικός του διάκοσμος είναι μνημειώδης.
Μετά τη μικρή μας ξενάγηση, σταματάμε για λουκουμάδες στην πλατεία. Τα περιστέρια στήνουν το δικό τους χορό, στην πραγματικότητα όμως δεν είναι καθόλου ενοχλητικά και βρώμικα όπως τα αθηναϊκά - είναι λευκά και μάλλον τέτοια είχαν στο νου τους οι ποιητές όταν τα εξυμνούσαν. Δεν είναι τα ιστορικά κτίρια που σε σκλαβώνουν και σε παγιδεύουν στη Σύρο, είναι τα σοκάκια και τα στενά που κρύβουν νεοκλασικά σπίτια αμίμητης ομορφιάς. Τα χρώματα στα κεραμίδια, οι προσόψεις, οι σχεδόν τέλειες αρχιτεκτονικές αναλογίες, οι ελάχιστες κακοτεχνίες δεν μπορούν να σ' αφήσουν ασυγκίνητο. Παρατηρείς μαγεμένος και νιώθεις σαν να βρίσκεσαι εδώ από παλιά - κι ας ήρθες μόλις πριν από λίγες ώρες.
Το απόγευμα παίρνουμε το δρόμο για το λιμάνι - εκεί η υπερσυγκέντρωση καφετέριας με σαφή προσανατολισμό προς το τρέντι δείχνει πως ούτε η Ερμούπολη μπορεί να ξεφύγει από τον γενικό κανόνα. Ενα μικρό μεζεδοπωλείο μας φέρνει ωραία ρακή - δυο πελάτες είμαστε όλοι κι όλοι. Οι υπόλοιποι όταν νυχτώνει στοιβάζονται στα μπαράκια με την εκκωφαντική μουσική χωρίς ονομασία προέλευσης. Γι' αυτό κι εμείς επιστρέφουμε στην πλατεία όπου η πιτσιρικαρία έχει μαζευτεί στο ένα και μοναδικό ροκάδικο της Ερμούπολης, το καφέ μπαρ Cube. Καιρό είχα να ακούσω την πρώτη κασέτα που αγόρασα ποτέ με τη διαχρονική επιτυχία Summer of '69 του Bryan Adams. Μαλλιάδες πρωτοετείς χτυπιούνται με Pink Floyd και κοριτσάκια περιμένουν μια απόκριση από το ανδρικό φύλο αγκιστρωμένες στο κινητό τους. Μια συμπαθέστατη σερβιτόρα φέρνει μπίρες στο τραπέζι μας στην απρόσμενη τιμή των 2,50 ευρώ. Δύο τέτοια μπαράκια φτάνουν κι έχεις βγάλει σώος το χειμώνα.
Το άλλο νησί
Την επομένη, αποφασίζουμε να γυρίσουμε το νησί με τις οδηγίες του κ. Γιάννη. Στην Ανω Σύρο, η θέα κόβει την ανάσα στα στενά δρομάκια της. Στα βόρεια του νησιού, υπάρχουν ακόμη χωριά που δεν ερημώνουν το χειμώνα. Ενας νεαρός καταδύεται στα παγωμένα νερά της μαγευτικής παραλίας του Γαλησσά και στην έξοδό του από το νερό μια παρέα από έξι μικρά και τέσσερα μεγάλα γατιά αποδεικνύουν ότι κάποιος ζει εδώ. Στο Σαν Μιχάλη, οικισμό στον οποίο οδηγούμαστε από ασφαλές οδικό δίκτυο, τρώμε στην «Ξερολιθιά» που έχει λαχταριστό φαγητό σε εξαιρετικές τιμές. Το πέλαγος μπροστά μας είναι ασυναγώνιστης ομορφιάς και η χωριάτικη σαλάτα ακόμη έχει τη δική της γεύση. Οι σερβιτόροι είναι ταχύτατοι και δεν θέλουμε να φύγουμε, θα νυχτώσει σύντομα όμως. Βορειοδυτικά της Ερμούπολης, βρίσκεται ίσως ο πιο μαγικός οικισμός μετά την Ερμούπολη, η Ποσειδωνία ή Ντελαγκράτσια, με τα πιο όμορφα νεοκλασικά σπίτια από την Belle Epoque της Σύρου. Η αριστοκρατία του νησιού έχει αφήσει παντού τα αποτυπώματά της. Κάπου κάπου, διάσπαρτες στο ξερό κυκλαδίτικο τοπίο ξεφυτρώνουν μικρές καταπράσινες οάσεις από πανύψηλα δέντρα.
Η ζωή τώρα
Πίσω στην Ερμούπολη, το τελευταίο μας πρωινό το περνάμε στα μαγαζιά. Ενα συμπαθέστατο μικρό μαγαζάκι ισπανικής προέλευσης, το Nice Τhings δίνει για άλλη μια φορά τόνο εκλεπτυσμένο στη γειτονιά. Υπέροχα ρούχα vintage νοοτροπίας, τσάντες με βουκολικές παραστάσεις και κλίμα ζεστασιάς σ' αυτή τη γωνιά μόδας. Στο παραπάνω στενό το μαγαζί «Εννοια σου» μαζεύει ενδιαφέροντα κομμάτια από Ελληνες και ξένους σχεδιαστές για urban ντύσιμο. Και δίπλα στα παραπάνω βρίσκουμε διάφορα μικρά μαγαζιά με κοσμήματα στο χέρι.
Παραδοσιακά η Σύρος είναι νησί σχετικά εύπορων ανθρώπων αλλά και πλουσίων αισθημάτων. Είναι πληθωρική στην αρχιτεκτονική, στα στενοσόκακα, στο ασφαλές οδικό δίκτυο, στο ακριβό φαγητό, αλλά και στην αξιοθαύμαστη φιλοξενία τους. Μία πόλη, ένα νησί με εύρυθμη ζωή 365 μέρες το χρόνο...
ΠΩΣ ΝΑ ΠΑΤΕ
Στην Σύρο μπορείτε να φτάσετε από τον Πειραιά, καθημερινά με 2 ή 3 δρομολόγια. Το ταξίδι με το συμβατικό πλοίο διαρκεί 4 ώρες, ενώ με τα ταχύπλοα 2,5 ώρες περίπου. Οι τιμές των εισιτηρίων αυξομειώνονται ανάλογα με την εταιρεία και τον τύπο του πλοίου. Για κρατήσεις εισιτηρίων μπορείτε να απευθυνθείτε στην Blue Star Ferries T/210-89.19.800 και στην Hellenic Seaways T/201.41.99.000
ΠΟΥ ΝΑ ΜΕΙΝΕΤΕ
• Αρχοντικό Βούρλη Α. Μαυρογορδάτου 5, Ερμούπολη, T/22810-88.440.
• Ξενοδοχείο Ομηρος Ομήρου 43, Ερμούπολη, T/22810-84.910, 88.756.
• Ξενοδοχείο Ερμής Πλατεία Κανάρη, Ερμούπολη, T/22810-88.011-12.
Για κρατήσεις που αφορούν τη διαμονή σας επισκεφθείτε τo:
www.booking.com
ΦΑΓΗΤΟ
Στο Καστρί: Σελφ σέρβις εστιατόριο στον δρόμο του λιμανιού όπου οι γυναίκες του ομώνυμου Συνεταιρισμού μαγειρεύουν καθημερινά 12 διαφορετικά φαγητά (Πάρου 13, T/22810-83.039)
Στην Ιθάκη του Αή: Παραδοσιακή ταβέρνα που περηφανεύεται για τις μοναδικές γεύσεις της. Συμπαθητικές τιμές (Κλώνου και Κυπ. Στεφάνου 1, T/22810-82.060).
Στην Κουζίνα: Μεσογειακές και κυρίως κυπριακές γεύσεις (Ανδρου 5, T/22810-89.150)
Στο Αμβυξ: Ιταλικό εστιατόριο από... Ιταλούς στο λιμάνι!
ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
Καφέ Μπαρ Cube: Το ροκάδικο της Ερμούπολης, Χίου 33.
ΤΙ ΝΑ ΨΩΝΙΣΕΤΕ
Nice Things: Συμπαθητικό μικρό μαγαζί με υπέροχα γυναικεία ρούχα και αξεσουάρ. Μελίνας Μερκούρη 6, Ερμούπολη.
Εννοια Σου: Urban ντύσιμο σε λογικές τιμές με κομμάτια σε μικρή παραγωγή και ξεχωριστά αξεσουάρ, Μ. Νόρδεστρομ και Κοραή 1, πίσω από το Θέατρο Απόλλων.
ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
Λιμεναρχείο............................................22810-82.690
Νοσοκομείο............................................22810-96.500
ourlife.gr
Παρόμοια θέματα
» Η κακοκαιρία "πνίγει" την Ερμούπολη! Πλημμύρες και ζημιές
» Σύρος, η αρχόντισσα των Κυκλάδων
» Μελιτζάνα: κυρά και αρχόντισσα
» Σύρος, η αρχόντισσα των Κυκλάδων
» Μελιτζάνα: κυρά και αρχόντισσα
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|
Τετ 2 Αυγ - 11:19 από briskyten
» Ο ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM παντρεύεται !
Τετ 3 Μάης - 9:11 από vidhayakji79
» Το FIFA World έρχεται στο PC
Πεμ 27 Απρ - 12:42 από sneakyforetell
» Τα UK charts της εβδομάδας
Τετ 26 Απρ - 5:33 από sneakyforetell
» Trailer για το νέο Need for Speed
Τετ 26 Απρ - 5:31 από sneakyforetell
» Εκλογές 2023 : Πόσες ημέρες άδειας δικαιούνται οι εργαζόμενοι
Δευ 24 Απρ - 17:20 από georgeharrison
» Συνελήφθη γυναίκα σε χωριό του Αγρινίου – Φέρεται να απείλησε νεαρό με κυνηγετικό όπλο
Δευ 24 Απρ - 15:44 από georgeharrison
» J2US: Ο Πασχάλης Τερζής έκανε την μεγάλη έκπληξη – «Έσπασαν» Εύη Δρούτσα και Δέσποινα Βανδή
Δευ 24 Απρ - 15:42 από georgeharrison
» Λευκές ελιές: Μια σπάνια ποικιλία ελιάς με καταγωγή από τα αρχαία χρόνια
Δευ 24 Απρ - 15:41 από georgeharrison
» Ο άγνωστος ιαματικός πλούτος της Ελλάδας.Οι 90 Ιαματικές Πηγές,9 στην Αιτωλοακαρνανία
Δευ 24 Απρ - 15:33 από georgeharrison
» Λαμία: Έκκληση για αίμα 0 ρέζους αρνητικό
Τετ 22 Φεβ - 10:47 από chotabhai807
» Βραβεύθηκαν Λουξ και Καλλιμάνης από την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ
Παρ 16 Δεκ - 15:00 από faxedasto
» Συλλέγουν πλαστικά καπάκια για παιδιά με αναπηρία
Δευ 13 Ιουν - 14:33 από langasur
» Μπήκε σε κομμωτήριο και προσπάθησε να δολοφονήσει τον ιδιοκτήτη
Τετ 23 Μαρ - 13:26 από stuffkharb
» Άρτα: Έκκληση για να ξανασταθεί 21χρονος στα πόδια του
Δευ 11 Οκτ - 16:04 από manikkmanikk62
» ooVoo - chat and voip
Παρ 9 Οκτ - 22:37 από roundcubethirteen
» Για σένα τραγουδώ --- Γιάννης Πουλόπουλος. HD.
Κυρ 4 Δεκ - 15:54 από manolissp
» Eνα ταξίδι --- RONI IRON Feat. Charitini (Tripes Tribute). HD.
Κυρ 6 Νοε - 20:08 από manolissp
» Grrek Filiko Forum
Κυρ 30 Οκτ - 19:31 από akritas
» Moby - Porcelain (Official Video)
Κυρ 23 Οκτ - 21:04 από manolissp
» Moby 'Why Does My Heart Feel So Bad?' - Official video
Κυρ 23 Οκτ - 21:01 από manolissp
» ♛♛♛ Imany – Don't be so shy (Filatov & Karas Remix) ♛♛♛
Κυρ 23 Οκτ - 20:57 από manolissp
» ~Αχ βρε ζωή~ Νίκος Οικονομίδης ♬♪
Παρ 21 Οκτ - 20:01 από manolissp
» The Olympians - Istoria (Ιστορία)
Παρ 21 Οκτ - 17:26 από manolissp
» olympians --o tropos
Παρ 21 Οκτ - 17:20 από manolissp
» Ελένη Δήμου ~ Δεν με νοιάζει
Παρ 21 Οκτ - 17:17 από manolissp
» Μια γυναίκα μόνο ξέρει - Καίτη Γκρέυ
Παρ 21 Οκτ - 17:10 από manolissp
» ΟΤΙ ΑΓΑΠΩ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ-HD
Παρ 21 Οκτ - 17:06 από manolissp
» ΓΙΑ ΠΟΥ ΤΟ'ΒΑΛΕΣ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ- ΟΡΦΕΑΣ ΠΕΡΙΔΗΣ
Παρ 21 Οκτ - 16:58 από manolissp
» Ζαφείρης Μελάς - Γαμώ την Καλοσύνη μου (Νew 2011)
Παρ 21 Οκτ - 16:54 από manolissp