Πώς να διαβάζετε τις νέες ετικέτες των ελαστικών
TrelosTwnFm-News :: ΕΙΔΗΣΕΙΣ :: AUTOMOTO
Σελίδα 1 από 1
Πώς να διαβάζετε τις νέες ετικέτες των ελαστικών
Πώς να διαβάζετε τις νέες ετικέτες των ελαστικών
Από την 1η Νοεμβρίου έχει τεθεί σε εφαρμογή η νέα Οδηγία της Ε.Ε. που αφορά την επισήμανση πληροφοριών για τα ελαστικά που πωλούνται στην αγορά. Η συγκεκριμένη αφορά την απόδοση καυσίμου (αντίσταση κύλισης), την πρόσφυση στο βρεγμένο και τον εξωτερικό θόρυβο των ελαστικών. Στόχος είναι η αύξηση της ασφάλειας και της απόδοσης από τα οδικά μέσα μεταφοράς με τη προώθηση αποδοτικών, ασφαλών και αθόρυβων ελαστικών.
Η ανάγκη μεγαλύτερης πληροφόρησης από τις εταιρείες κατασκευής ελαστικών σχετικά με την απόδοση καυσίμου και άλλων παραμέτρων προέκυψε από το γεγονός ότι οι καταναλωτές δυσκολεύονται να συγκρίνουν τις επιδόσεις διαφορετικών ελαστικών και μαρκών λόγω απουσίας κάποιου προτύπου επισήμανσης και ενός εναρμονισμένου καθεστώτος δοκιμών. Η Οδηγία βοηθά τους τελικούς χρήστες να είναι πιο ενημερωμένοι όταν επιλέγουν νέα ελαστικά. Σύμφωνα με αυτή είναι υποχρεωτικό όλα τα ελαστικά που κατασκευάζονται από την 1η Ιουλίου 2012 και πωλούνται στην Ε.Ε. να φέρουν ένα αυτοκόλλητο ή μία ετικέτα σε κοντινή θέση, ορατή από τον τελικό χρήστη πριν την αγορά.
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΥΛΙΣΗΣ
Η αντίσταση κύλισης είναι μια δύναμη που δρα αντίθετα με την κατεύθυνση περιστροφής του ελαστικού. Με το δεδομένο ότι τα ελαστικά ευθύνονται έως και κατά 20% για τη συνολική κατανάλωση ενός αυτοκινήτου και μέχρι 35% για την κατανάλωση ενός φορτηγού, μία χαμηλή αντίσταση κύλισης είναι σημαντική. Ας καταλάβουμε πώς λειτουργεί: Λόγω φορτίου του οχήματος, το ελαστικό παραμορφώνεται στην επιφάνεια επαφής με το δρόμο με αποτέλεσμα την απώλεια ενέργειας με τη μορφή θερμότητας. Όσο υψηλότερη η παραμόρφωση τόσο μεγαλύτερη η αντίσταση κύλισης και κατά συνέπεια η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2.
Στην ετικέτα ελαστικού της Ευρωπαϊκής Οδηγίας, η αντίσταση κύλισης εκφράζεται σε κατηγορίες, από την A (η καλύτερη) έως την F για βιομηχανικά οχήματα και G για αυτοκίνητα (η χειρότερη). Η διαφορά μεταξύ ενός ελαστικού C και ενός ελαστικού B μεταφράζεται σε μείωση ή αύξηση της κατανάλωσης μεταξύ 2,5% - 4,5% για αυτοκίνητα και 5%-8% για τα φορτηγά.
ΑΥΞΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΒΡΕΓΜΕΝΟ
Η πρόσφυση στο βρεγμένο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά ασφάλειας ενός ελαστικού. Άριστη πρόσφυση στο βρεγμένο σημαίνει μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος στη βροχή. Υπάρχουν και άλλες σημαντικές παράμετροι ασφάλειας, αλλά η πρόσφυση στο βρεγμένο επιλέχθηκε ως η πλέον κατάλληλη για τη σύγκριση διαφορετικών ελαστικών.
Στα ελαστικά αυτοκινήτων η διαφορά μεταξύ κατηγοριών σημαίνει αύξηση ή μείωση της απόστασης ακινητοποίησης κατά περίπου 2,6 μέτρα όταν φρενάρουμε σε βρεγμένο δρόμο με 80 χλμ./ώρα.
ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΘΟΡΥΒΩΝ
Ο θόρυβος από την κυκλοφορία επιβαρύνει το περιβάλλον και επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως: κυκλοφοριακή συμφόρηση, τύπος οχήματος, οδηγικό στυλ και αλληλεπίδραση ελαστικού-δρόμου. Η τιμή που αναγράφεται στην ετικέτα δεν αφορά το θόρυβο που ακούει ο οδηγός στην καμπίνα, αλλά τον εξωτερικό που συμβάλλει στην ακουστική ρύπανση.
Επομένως, για τον περιορισμό της ηχορρύπανσης από την κυκλοφορία συνιστάται η χρήση ελαστικών με χαμηλό εξωτερικό θόρυβο κύλισης.
Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
zougla.gr
Από την 1η Νοεμβρίου έχει τεθεί σε εφαρμογή η νέα Οδηγία της Ε.Ε. που αφορά την επισήμανση πληροφοριών για τα ελαστικά που πωλούνται στην αγορά. Η συγκεκριμένη αφορά την απόδοση καυσίμου (αντίσταση κύλισης), την πρόσφυση στο βρεγμένο και τον εξωτερικό θόρυβο των ελαστικών. Στόχος είναι η αύξηση της ασφάλειας και της απόδοσης από τα οδικά μέσα μεταφοράς με τη προώθηση αποδοτικών, ασφαλών και αθόρυβων ελαστικών.
Η ανάγκη μεγαλύτερης πληροφόρησης από τις εταιρείες κατασκευής ελαστικών σχετικά με την απόδοση καυσίμου και άλλων παραμέτρων προέκυψε από το γεγονός ότι οι καταναλωτές δυσκολεύονται να συγκρίνουν τις επιδόσεις διαφορετικών ελαστικών και μαρκών λόγω απουσίας κάποιου προτύπου επισήμανσης και ενός εναρμονισμένου καθεστώτος δοκιμών. Η Οδηγία βοηθά τους τελικούς χρήστες να είναι πιο ενημερωμένοι όταν επιλέγουν νέα ελαστικά. Σύμφωνα με αυτή είναι υποχρεωτικό όλα τα ελαστικά που κατασκευάζονται από την 1η Ιουλίου 2012 και πωλούνται στην Ε.Ε. να φέρουν ένα αυτοκόλλητο ή μία ετικέτα σε κοντινή θέση, ορατή από τον τελικό χρήστη πριν την αγορά.
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΥΛΙΣΗΣ
Η αντίσταση κύλισης είναι μια δύναμη που δρα αντίθετα με την κατεύθυνση περιστροφής του ελαστικού. Με το δεδομένο ότι τα ελαστικά ευθύνονται έως και κατά 20% για τη συνολική κατανάλωση ενός αυτοκινήτου και μέχρι 35% για την κατανάλωση ενός φορτηγού, μία χαμηλή αντίσταση κύλισης είναι σημαντική. Ας καταλάβουμε πώς λειτουργεί: Λόγω φορτίου του οχήματος, το ελαστικό παραμορφώνεται στην επιφάνεια επαφής με το δρόμο με αποτέλεσμα την απώλεια ενέργειας με τη μορφή θερμότητας. Όσο υψηλότερη η παραμόρφωση τόσο μεγαλύτερη η αντίσταση κύλισης και κατά συνέπεια η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2.
Στην ετικέτα ελαστικού της Ευρωπαϊκής Οδηγίας, η αντίσταση κύλισης εκφράζεται σε κατηγορίες, από την A (η καλύτερη) έως την F για βιομηχανικά οχήματα και G για αυτοκίνητα (η χειρότερη). Η διαφορά μεταξύ ενός ελαστικού C και ενός ελαστικού B μεταφράζεται σε μείωση ή αύξηση της κατανάλωσης μεταξύ 2,5% - 4,5% για αυτοκίνητα και 5%-8% για τα φορτηγά.
ΑΥΞΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΒΡΕΓΜΕΝΟ
Η πρόσφυση στο βρεγμένο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά ασφάλειας ενός ελαστικού. Άριστη πρόσφυση στο βρεγμένο σημαίνει μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος στη βροχή. Υπάρχουν και άλλες σημαντικές παράμετροι ασφάλειας, αλλά η πρόσφυση στο βρεγμένο επιλέχθηκε ως η πλέον κατάλληλη για τη σύγκριση διαφορετικών ελαστικών.
Στα ελαστικά αυτοκινήτων η διαφορά μεταξύ κατηγοριών σημαίνει αύξηση ή μείωση της απόστασης ακινητοποίησης κατά περίπου 2,6 μέτρα όταν φρενάρουμε σε βρεγμένο δρόμο με 80 χλμ./ώρα.
ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΘΟΡΥΒΩΝ
Ο θόρυβος από την κυκλοφορία επιβαρύνει το περιβάλλον και επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως: κυκλοφοριακή συμφόρηση, τύπος οχήματος, οδηγικό στυλ και αλληλεπίδραση ελαστικού-δρόμου. Η τιμή που αναγράφεται στην ετικέτα δεν αφορά το θόρυβο που ακούει ο οδηγός στην καμπίνα, αλλά τον εξωτερικό που συμβάλλει στην ακουστική ρύπανση.
Επομένως, για τον περιορισμό της ηχορρύπανσης από την κυκλοφορία συνιστάται η χρήση ελαστικών με χαμηλό εξωτερικό θόρυβο κύλισης.
Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
zougla.gr
Παρόμοια θέματα
» Ο έλεγχος των ελαστικών
» Κρύβουν το ελληνικό λάδι πίσω από ιταλικές ετικέτες
» ΑΠΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ?
» Η σημασία των ελαστικών στις μοτοσυκλέτες
» ΠΟΙΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΤΩΡΑ;
» Κρύβουν το ελληνικό λάδι πίσω από ιταλικές ετικέτες
» ΑΠΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ?
» Η σημασία των ελαστικών στις μοτοσυκλέτες
» ΠΟΙΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΤΩΡΑ;
TrelosTwnFm-News :: ΕΙΔΗΣΕΙΣ :: AUTOMOTO
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Τετ 2 Αυγ - 11:19 από briskyten
» Ο ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM παντρεύεται !
Τετ 3 Μάης - 9:11 από vidhayakji79
» Το FIFA World έρχεται στο PC
Πεμ 27 Απρ - 12:42 από sneakyforetell
» Τα UK charts της εβδομάδας
Τετ 26 Απρ - 5:33 από sneakyforetell
» Trailer για το νέο Need for Speed
Τετ 26 Απρ - 5:31 από sneakyforetell
» Εκλογές 2023 : Πόσες ημέρες άδειας δικαιούνται οι εργαζόμενοι
Δευ 24 Απρ - 17:20 από georgeharrison
» Συνελήφθη γυναίκα σε χωριό του Αγρινίου – Φέρεται να απείλησε νεαρό με κυνηγετικό όπλο
Δευ 24 Απρ - 15:44 από georgeharrison
» J2US: Ο Πασχάλης Τερζής έκανε την μεγάλη έκπληξη – «Έσπασαν» Εύη Δρούτσα και Δέσποινα Βανδή
Δευ 24 Απρ - 15:42 από georgeharrison
» Λευκές ελιές: Μια σπάνια ποικιλία ελιάς με καταγωγή από τα αρχαία χρόνια
Δευ 24 Απρ - 15:41 από georgeharrison
» Ο άγνωστος ιαματικός πλούτος της Ελλάδας.Οι 90 Ιαματικές Πηγές,9 στην Αιτωλοακαρνανία
Δευ 24 Απρ - 15:33 από georgeharrison
» Λαμία: Έκκληση για αίμα 0 ρέζους αρνητικό
Τετ 22 Φεβ - 10:47 από chotabhai807
» Βραβεύθηκαν Λουξ και Καλλιμάνης από την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ
Παρ 16 Δεκ - 15:00 από faxedasto
» Συλλέγουν πλαστικά καπάκια για παιδιά με αναπηρία
Δευ 13 Ιουν - 14:33 από langasur
» Μπήκε σε κομμωτήριο και προσπάθησε να δολοφονήσει τον ιδιοκτήτη
Τετ 23 Μαρ - 13:26 από stuffkharb
» Άρτα: Έκκληση για να ξανασταθεί 21χρονος στα πόδια του
Δευ 11 Οκτ - 16:04 από manikkmanikk62
» ooVoo - chat and voip
Παρ 9 Οκτ - 22:37 από roundcubethirteen
» Για σένα τραγουδώ --- Γιάννης Πουλόπουλος. HD.
Κυρ 4 Δεκ - 15:54 από manolissp
» Eνα ταξίδι --- RONI IRON Feat. Charitini (Tripes Tribute). HD.
Κυρ 6 Νοε - 20:08 από manolissp
» Grrek Filiko Forum
Κυρ 30 Οκτ - 19:31 από akritas
» Moby - Porcelain (Official Video)
Κυρ 23 Οκτ - 21:04 από manolissp
» Moby 'Why Does My Heart Feel So Bad?' - Official video
Κυρ 23 Οκτ - 21:01 από manolissp
» ♛♛♛ Imany – Don't be so shy (Filatov & Karas Remix) ♛♛♛
Κυρ 23 Οκτ - 20:57 από manolissp
» ~Αχ βρε ζωή~ Νίκος Οικονομίδης ♬♪
Παρ 21 Οκτ - 20:01 από manolissp
» The Olympians - Istoria (Ιστορία)
Παρ 21 Οκτ - 17:26 από manolissp
» olympians --o tropos
Παρ 21 Οκτ - 17:20 από manolissp
» Ελένη Δήμου ~ Δεν με νοιάζει
Παρ 21 Οκτ - 17:17 από manolissp
» Μια γυναίκα μόνο ξέρει - Καίτη Γκρέυ
Παρ 21 Οκτ - 17:10 από manolissp
» ΟΤΙ ΑΓΑΠΩ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ-HD
Παρ 21 Οκτ - 17:06 από manolissp
» ΓΙΑ ΠΟΥ ΤΟ'ΒΑΛΕΣ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ- ΟΡΦΕΑΣ ΠΕΡΙΔΗΣ
Παρ 21 Οκτ - 16:58 από manolissp
» Ζαφείρης Μελάς - Γαμώ την Καλοσύνη μου (Νew 2011)
Παρ 21 Οκτ - 16:54 από manolissp