Συνεχίζεται η έρευνα για απάτη στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα
Σελίδα 1 από 1
Συνεχίζεται η έρευνα για απάτη στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα
Συνεχίζεται η έρευνα για απάτη στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα
Από υπάλληλο του Δήμου Καλαμάτας και εταιρεία σκυροδέματος οι καταγγελίες για εσκεμμένες καθυστερήσεις στο έργο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
Έρευνα διεξάγει, ως γνωστόν, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) για την περίπτωση εσκεμμένης εκ μέρους των Δημοσίων Υπηρεσιών «πολύμηνης καθυστέρησης έγκρισης της τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων» του έργου Κόρινθος- Τρίπολη -Καλαμάτα και Λεύκτρο- Σπάρτη, εξαιτίας της οποίας προκλήθηκε «αναβολή της ημερομηνίας παράδοσής του, αλλά και ενεργοποίηση ρήτρας υπέρ του παραχωρησιούχου για αποζημιώσεις 68 εκατομμυρίων ευρώ από το ελληνικό κράτος».
Το θέμα αυτό, που ενδεχομένως προκάλεσε την «αιφνίδια διακοπή των εργασιών από το Νοέμβριο του 2012 μέχρι και σήμερα», έφερε στη δημοσιότητα με ερώτησή του στην Κομισιόν ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής.
Στη συνέχεια, το θέμα έφτασε και στη Βουλή των Ελλήνων με ερωτήσεις βουλευτών από διάφορα κόμματα. Πρόκειται για ένα έργο με απορροφητικότητα 85% των ευρωπαϊκών κονδυλίων και με ολοκληρωμένο το 70% περίπου.
Την περασμένη Κυριακή, σε αναλυτικό της ρεπορτάζ η εφημερίδα “Πρώτο Θέμα” σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι “πίσω από την καταγγελία που έφερε στο φως ο ευρωβουλευτής κρύβονται, σύμφωνa με πληροφορίες, υπάλληλος του Δήμου Καλαμάτας και μια εταιρεία σκυροδέματος του Νομού Μεσσηνίας. Η αναφορά τους έγινε το Μάιο του 2011 στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επανήλθαν, όμως με επιστολή τους στις 6 Ιουνίου στην Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με την υποσημείωση ότι η παροχή πληροφόρησης γίνεται για “να μάθουν οι Ευρωπαίοι πώς ξοδεύονται τα χρήματά τους, καταστρατηγώντας τις ευρωπαϊκές αρχές και τον ελεύθερο ανταγωνισμό”.
Στελέχη του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δίνουν τη δική τους ερμηνεία στα όσα καταγγέλλονται και υποστηρίζουν ότι η αποζημίωση των 68,4 εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκε στην κοινοπραξία Μορέας δεν αφορά στην έγκριση της συμπληρωματικής μελέτης για την Περιμετρική της Καλαμάτας, η οποία, όπως επιβεβαιώνουν, καθυστέρησε να υπογραφεί λόγω συναρμοδιότητας πέντε υπουργών, αλλά στην καθυστέρηση στη διερεύνηση καταγγελιών που είχαν γίνει από την τεχνική εταιρεία Προοδευτική στην Κομισιόν! Όπως αναφέρουν, στους ίδιους λόγους αποδίδεται και η αποζημίωση των 91 εκατομμυρίων ευρώ που πλήρωσε το Ελληνικό Δημόσιο και στην Ολυμπία Οδό.
Το υπουργείο αποδίδει ευθύνες στις νομικές υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που κράτησαν επί ένα χρόνο ανοιχτή την υπόθεση, βάζοντας χειρόφρενο στην εξέλιξη του έργου, με αποτέλεσμα να ενεργοποιηθεί η ποινική ρήτρα για καταβολή αποζημίωσης, όπως προβλέπει ο νόμος. Αποκαλύπτουν, μάλιστα, ότι το υπουργείο έχει ζητήσει από τη διαχειριστική αρχή του ΕΣΠΑ οι δαπάνες αυτές να είναι επιλέξιμες, κάτι που θα αποφασιστεί στο τέλος της προγραμματικής περιόδου.
Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης στον αυτοκινητόδρομο της Πελοποννήσου, ανεξάρτητα από την εξέλιξή της, φέρνει στην επιφάνεια σοβαρά ερωτήματα για τις δαπάνες που έχει καταβάλει συνολικά από την έναρξη των έργων μέχρι σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο. Μόνο βάσει των αποφάσεων που έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια και για τους πέντε οδικούς άξονες, αλλά και των συμπληρωματικών συμβάσεων που έχουν υπογραφεί με τους παραχωρησιούχους, οι δαπάνες ξεπερνούν ήδη τα 800 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα έργα δεν έχουν ακόμα τελειώσει. Πρόκειται για εξωπραγματικές πληρωμές νομικής κυρίως τεκμηρίωσης, αλλά και γραφειοκρατικής εμπλοκής, οι οποίες, λόγω αμέλειας της διοίκησης, δημιούργησαν μια δεξαμενή χρηματοδότησης για τα έργα, ακόμη κι όταν αυτά είχαν σταματήσει, στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης. Τη μερίδα του λέοντος απορρόφησαν τα έργα της Πελοποννήσου (Μορέας, Ολυμπία Οδός), όπου οι αποζημιώσεις υπολογίζονται σε 275 εκατομμύρια ευρώ.
Απομένουν περισσότερα από 250 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία είναι τμήμα των πρόσθετων κονδυλίων που συμφώνησε να καταβάλει ο υπουργός, Κ. Χατζηδάκης, για να ξεκινήσουν τα έργα. Η διαιτησία θα επιλύσει αντίστοιχα και τις οικονομικές απαιτήσεις ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ που έχει εγείρει η Μορέας Α.Ε. από το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ έχουν ήδη απορριφθεί πρόσθετες απαιτήσεις 9 εκατομμυρίων ευρώ.
Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες, η αρχική καταγγελία είχε τέσσερα σκέλη: τα δύο αφορούσαν σε περιβαλλοντικά θέματα, το τρίτο αφορούσε στη χρήση λατομείου, για το οποίο η καταγγελία ανέφερε ότι, αν και αποκλειστικής χρήσης για τον αυτοκινητόδρομο, εμπορευόταν προϊόντα εκσκαφής, και το τέταρτο στην καθυστέρηση της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων της Περιμετρικής Καλαμάτας. Το συγκεκριμένο τμήμα του έργου καθυστέρησε, σύμφωνα με το υπουργείο, λόγω αυξημένου κόστους των απαλλοτριώσεων (26 εκατομμύρια ευρώ)».
*tharrosnews.gr
Από υπάλληλο του Δήμου Καλαμάτας και εταιρεία σκυροδέματος οι καταγγελίες για εσκεμμένες καθυστερήσεις στο έργο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
Έρευνα διεξάγει, ως γνωστόν, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) για την περίπτωση εσκεμμένης εκ μέρους των Δημοσίων Υπηρεσιών «πολύμηνης καθυστέρησης έγκρισης της τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων» του έργου Κόρινθος- Τρίπολη -Καλαμάτα και Λεύκτρο- Σπάρτη, εξαιτίας της οποίας προκλήθηκε «αναβολή της ημερομηνίας παράδοσής του, αλλά και ενεργοποίηση ρήτρας υπέρ του παραχωρησιούχου για αποζημιώσεις 68 εκατομμυρίων ευρώ από το ελληνικό κράτος».
Το θέμα αυτό, που ενδεχομένως προκάλεσε την «αιφνίδια διακοπή των εργασιών από το Νοέμβριο του 2012 μέχρι και σήμερα», έφερε στη δημοσιότητα με ερώτησή του στην Κομισιόν ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής.
Στη συνέχεια, το θέμα έφτασε και στη Βουλή των Ελλήνων με ερωτήσεις βουλευτών από διάφορα κόμματα. Πρόκειται για ένα έργο με απορροφητικότητα 85% των ευρωπαϊκών κονδυλίων και με ολοκληρωμένο το 70% περίπου.
Την περασμένη Κυριακή, σε αναλυτικό της ρεπορτάζ η εφημερίδα “Πρώτο Θέμα” σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι “πίσω από την καταγγελία που έφερε στο φως ο ευρωβουλευτής κρύβονται, σύμφωνa με πληροφορίες, υπάλληλος του Δήμου Καλαμάτας και μια εταιρεία σκυροδέματος του Νομού Μεσσηνίας. Η αναφορά τους έγινε το Μάιο του 2011 στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επανήλθαν, όμως με επιστολή τους στις 6 Ιουνίου στην Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με την υποσημείωση ότι η παροχή πληροφόρησης γίνεται για “να μάθουν οι Ευρωπαίοι πώς ξοδεύονται τα χρήματά τους, καταστρατηγώντας τις ευρωπαϊκές αρχές και τον ελεύθερο ανταγωνισμό”.
Στελέχη του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δίνουν τη δική τους ερμηνεία στα όσα καταγγέλλονται και υποστηρίζουν ότι η αποζημίωση των 68,4 εκατομμυρίων ευρώ που δόθηκε στην κοινοπραξία Μορέας δεν αφορά στην έγκριση της συμπληρωματικής μελέτης για την Περιμετρική της Καλαμάτας, η οποία, όπως επιβεβαιώνουν, καθυστέρησε να υπογραφεί λόγω συναρμοδιότητας πέντε υπουργών, αλλά στην καθυστέρηση στη διερεύνηση καταγγελιών που είχαν γίνει από την τεχνική εταιρεία Προοδευτική στην Κομισιόν! Όπως αναφέρουν, στους ίδιους λόγους αποδίδεται και η αποζημίωση των 91 εκατομμυρίων ευρώ που πλήρωσε το Ελληνικό Δημόσιο και στην Ολυμπία Οδό.
Το υπουργείο αποδίδει ευθύνες στις νομικές υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που κράτησαν επί ένα χρόνο ανοιχτή την υπόθεση, βάζοντας χειρόφρενο στην εξέλιξη του έργου, με αποτέλεσμα να ενεργοποιηθεί η ποινική ρήτρα για καταβολή αποζημίωσης, όπως προβλέπει ο νόμος. Αποκαλύπτουν, μάλιστα, ότι το υπουργείο έχει ζητήσει από τη διαχειριστική αρχή του ΕΣΠΑ οι δαπάνες αυτές να είναι επιλέξιμες, κάτι που θα αποφασιστεί στο τέλος της προγραμματικής περιόδου.
Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης στον αυτοκινητόδρομο της Πελοποννήσου, ανεξάρτητα από την εξέλιξή της, φέρνει στην επιφάνεια σοβαρά ερωτήματα για τις δαπάνες που έχει καταβάλει συνολικά από την έναρξη των έργων μέχρι σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο. Μόνο βάσει των αποφάσεων που έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια και για τους πέντε οδικούς άξονες, αλλά και των συμπληρωματικών συμβάσεων που έχουν υπογραφεί με τους παραχωρησιούχους, οι δαπάνες ξεπερνούν ήδη τα 800 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα έργα δεν έχουν ακόμα τελειώσει. Πρόκειται για εξωπραγματικές πληρωμές νομικής κυρίως τεκμηρίωσης, αλλά και γραφειοκρατικής εμπλοκής, οι οποίες, λόγω αμέλειας της διοίκησης, δημιούργησαν μια δεξαμενή χρηματοδότησης για τα έργα, ακόμη κι όταν αυτά είχαν σταματήσει, στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης. Τη μερίδα του λέοντος απορρόφησαν τα έργα της Πελοποννήσου (Μορέας, Ολυμπία Οδός), όπου οι αποζημιώσεις υπολογίζονται σε 275 εκατομμύρια ευρώ.
Απομένουν περισσότερα από 250 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία είναι τμήμα των πρόσθετων κονδυλίων που συμφώνησε να καταβάλει ο υπουργός, Κ. Χατζηδάκης, για να ξεκινήσουν τα έργα. Η διαιτησία θα επιλύσει αντίστοιχα και τις οικονομικές απαιτήσεις ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ που έχει εγείρει η Μορέας Α.Ε. από το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ έχουν ήδη απορριφθεί πρόσθετες απαιτήσεις 9 εκατομμυρίων ευρώ.
Τέλος, σύμφωνα με πληροφορίες, η αρχική καταγγελία είχε τέσσερα σκέλη: τα δύο αφορούσαν σε περιβαλλοντικά θέματα, το τρίτο αφορούσε στη χρήση λατομείου, για το οποίο η καταγγελία ανέφερε ότι, αν και αποκλειστικής χρήσης για τον αυτοκινητόδρομο, εμπορευόταν προϊόντα εκσκαφής, και το τέταρτο στην καθυστέρηση της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων της Περιμετρικής Καλαμάτας. Το συγκεκριμένο τμήμα του έργου καθυστέρησε, σύμφωνα με το υπουργείο, λόγω αυξημένου κόστους των απαλλοτριώσεων (26 εκατομμύρια ευρώ)».
*tharrosnews.gr
Παρόμοια θέματα
» 30 εκατομμύρια ευρώ για κάθε 6μηνη καθυστέρηση στο Κόρινθος Τρίπολη Καλαμάτα
» Στη Βουλή το θέμα για τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα
» Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Τρίπολη- Καλαμάτα
» Αρχές του 2014 έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα
» Μένουν από βενζίνη στον αυτοκινητόδρομο μεταξύ Καλαμάτας και Παραδεισίων
» Στη Βουλή το θέμα για τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα
» Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Τρίπολη- Καλαμάτα
» Αρχές του 2014 έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα
» Μένουν από βενζίνη στον αυτοκινητόδρομο μεταξύ Καλαμάτας και Παραδεισίων
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Τετ 2 Αυγ - 11:19 από briskyten
» Ο ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM παντρεύεται !
Τετ 3 Μάης - 9:11 από vidhayakji79
» Το FIFA World έρχεται στο PC
Πεμ 27 Απρ - 12:42 από sneakyforetell
» Τα UK charts της εβδομάδας
Τετ 26 Απρ - 5:33 από sneakyforetell
» Trailer για το νέο Need for Speed
Τετ 26 Απρ - 5:31 από sneakyforetell
» Εκλογές 2023 : Πόσες ημέρες άδειας δικαιούνται οι εργαζόμενοι
Δευ 24 Απρ - 17:20 από georgeharrison
» Συνελήφθη γυναίκα σε χωριό του Αγρινίου – Φέρεται να απείλησε νεαρό με κυνηγετικό όπλο
Δευ 24 Απρ - 15:44 από georgeharrison
» J2US: Ο Πασχάλης Τερζής έκανε την μεγάλη έκπληξη – «Έσπασαν» Εύη Δρούτσα και Δέσποινα Βανδή
Δευ 24 Απρ - 15:42 από georgeharrison
» Λευκές ελιές: Μια σπάνια ποικιλία ελιάς με καταγωγή από τα αρχαία χρόνια
Δευ 24 Απρ - 15:41 από georgeharrison
» Ο άγνωστος ιαματικός πλούτος της Ελλάδας.Οι 90 Ιαματικές Πηγές,9 στην Αιτωλοακαρνανία
Δευ 24 Απρ - 15:33 από georgeharrison
» Λαμία: Έκκληση για αίμα 0 ρέζους αρνητικό
Τετ 22 Φεβ - 10:47 από chotabhai807
» Βραβεύθηκαν Λουξ και Καλλιμάνης από την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ
Παρ 16 Δεκ - 15:00 από faxedasto
» Συλλέγουν πλαστικά καπάκια για παιδιά με αναπηρία
Δευ 13 Ιουν - 14:33 από langasur
» Μπήκε σε κομμωτήριο και προσπάθησε να δολοφονήσει τον ιδιοκτήτη
Τετ 23 Μαρ - 13:26 από stuffkharb
» Άρτα: Έκκληση για να ξανασταθεί 21χρονος στα πόδια του
Δευ 11 Οκτ - 16:04 από manikkmanikk62
» ooVoo - chat and voip
Παρ 9 Οκτ - 22:37 από roundcubethirteen
» Για σένα τραγουδώ --- Γιάννης Πουλόπουλος. HD.
Κυρ 4 Δεκ - 15:54 από manolissp
» Eνα ταξίδι --- RONI IRON Feat. Charitini (Tripes Tribute). HD.
Κυρ 6 Νοε - 20:08 από manolissp
» Grrek Filiko Forum
Κυρ 30 Οκτ - 19:31 από akritas
» Moby - Porcelain (Official Video)
Κυρ 23 Οκτ - 21:04 από manolissp
» Moby 'Why Does My Heart Feel So Bad?' - Official video
Κυρ 23 Οκτ - 21:01 από manolissp
» ♛♛♛ Imany – Don't be so shy (Filatov & Karas Remix) ♛♛♛
Κυρ 23 Οκτ - 20:57 από manolissp
» ~Αχ βρε ζωή~ Νίκος Οικονομίδης ♬♪
Παρ 21 Οκτ - 20:01 από manolissp
» The Olympians - Istoria (Ιστορία)
Παρ 21 Οκτ - 17:26 από manolissp
» olympians --o tropos
Παρ 21 Οκτ - 17:20 από manolissp
» Ελένη Δήμου ~ Δεν με νοιάζει
Παρ 21 Οκτ - 17:17 από manolissp
» Μια γυναίκα μόνο ξέρει - Καίτη Γκρέυ
Παρ 21 Οκτ - 17:10 από manolissp
» ΟΤΙ ΑΓΑΠΩ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ-HD
Παρ 21 Οκτ - 17:06 από manolissp
» ΓΙΑ ΠΟΥ ΤΟ'ΒΑΛΕΣ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ- ΟΡΦΕΑΣ ΠΕΡΙΔΗΣ
Παρ 21 Οκτ - 16:58 από manolissp
» Ζαφείρης Μελάς - Γαμώ την Καλοσύνη μου (Νew 2011)
Παρ 21 Οκτ - 16:54 από manolissp