TrelosTwnFm-News
Σας ανακοινώνω οτι το forum θα είναι ''ανενεργό'' σε θέματα.
Και πλέον την σκυτάλη στην ενημέρωση θα την ''πάρει'' το blog.
Καλή συνέχεια να έχουμε.

http://trelostwnfmnews.blogspot.gr/
TrelosTwnFm-News
Σας ανακοινώνω οτι το forum θα είναι ''ανενεργό'' σε θέματα.
Και πλέον την σκυτάλη στην ενημέρωση θα την ''πάρει'' το blog.
Καλή συνέχεια να έχουμε.

http://trelostwnfmnews.blogspot.gr/

Στέρεψε η υπομονή των κτηνοτρόφων που περιμένουν ακόμα το τσεκ του 2013

Πήγαινε κάτω

Στέρεψε η υπομονή των κτηνοτρόφων που περιμένουν ακόμα το τσεκ του 2013 Empty Στέρεψε η υπομονή των κτηνοτρόφων που περιμένουν ακόμα το τσεκ του 2013

Δημοσίευση από ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM Τετ 16 Ιουλ - 21:03

Σαν µια ακόµα καλή αφορµή για την αναζήτηση ουσιαστικών λύσεων στο θέµα της οριοθέτησης των βοσκοτόπων και της αποσαφήνισης των εκτάσεων, που είναι σε θέση να ενεργοποιήσουν δικαιώµατα κοινοτικών ενισχύσεων, λειτούργησε η τελευταία πληρωµή της ενιαίας ενίσχυσης (τσεκ 2013), όπως αναφέρει σε σχετικό ρεπορτάζ η εφημερίδα Agrenda.

Ο λόγος για τους κτηνοτρόφους που δεν είχαν εισπράξει τα αντίστοιχα ποσά, ούτε µε την προκαταβολή τον περασµένο Οκτώβριο ούτε µε την εξόφληση του ∆εκεµβρίου.

Έτσι, η καταβολή επιδοτήσεων ύψους 26 εκατ. ευρώ στη διάρκεια της περασµένης εβδοµάδας, αφήνει παραπονούµενους χιλιάδες παραγωγούς που ανέµεναν πως και πως τα… καθυστερούµενα και δεν είδαν εν τέλει καµιά κίνηση στους λογαριασµούς τους.

Παρότι δεν είναι εύκολο να προσδιορισθεί ο ακριβής αριθµός των δικαιούχων που παραµένουν απλήρωτοι και µετά τις «διορθώσεις» που ολοκληρώθηκαν το τελευταίο διάστηµα, το ρεπορτάζ της Agrenda βεβαιώνει ότι είναι πολλοί οι επαγγελµατίες του κλάδου που δεν είδαν «φως» και αναζητούν εναγωνίως απαντήσεις από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Σηµειωτέον ότι µετά τις επίσηµες ανακοινώσεις του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, αλλά και τις διαβεβαιώσεις κτηνοτρόφων ότι υπήρξαν πληρωµές, δικαιούχοι ενισχύσεων από πολλές περιοχές της χώρας «έσπασαν» τα τηλέφωνα της εφηµερίδας, διαµαρτυρόµενοι για το γεγονός ότι για µια ακόµη φορά έµειναν εκτός της σχετικής διαδικασίας. O νοµός Σερρών (π.χ. λίµνη Κερκίνη) δείχνει να παρουσιάζει τις περισσότερες εκκρεµότητες µε τους εκεί αιτούντες ενισχύσεων να προβάλουν τις εντονότερες διαµαρτυρίες.


Στρεµµατική ενίσχυση

Το θέµα των εκκρεµοτήτων του τσεκ του 2013 και ο προγραµµατισµός για την εφαρµογή της νέας ΚΑΠ βρέθηκαν στο επίκεντρο διαδοχικών συναντήσεων στο ΥπΑΑΤ. Σε µια απ’ αυτές, µε συµµετοχή εκπροσώπων κτηνοτροφικών συλλόγων έγινε εκτενής συζήτηση για το επίπεδο που πρέπει να διαµορφωθεί η στρεµµατική ενίσχυση των κτηνοτρόφων και τα προβλήµατα µε τους επιλέξιµους βοσκοτόπους και την ενεργοποίηση δικαιωµάτων.


Δικαιώματα και αναδασώσεις

Το νέο θεσµικό πλαίσιο του νόµου 4264/2014 - άρθρο 60 για τους βοσκοτόπους και τις βοσκές, συνιστά µια καλή αφετηρία για τη διευθέτηση των θεµάτων που έχουν ανακύψει µετά το 2013, στο πλαίσιο της επικαιροποίησης των χαρτών και της ψηφιοποίησης των βοσκοτόπων. Αυτό δηλώνει στην Agrenda ο τεχνικός σύµβουλος της Οµοσπονδίας Κτηνοτροφικών Συλλόγων Θεσσαλίας Γιάννης Κόκορας και, όπως λέει, η απάντηση θα δοθεί µέσα από τον ορισµό των χρήσεων γης, πράγµα που σηµαίνει ότι ανεξάρτητα από το αν µια έκταση περιγράφεται σαν βοσκότοπος ή σαν δάσος, θα µπορεί να συνιστά επιλέξιµη έκταση και να ενεργοποιεί δικαιώµατα, εφόσον παράλληλα προβλέπεται ότι σε ό,τι αφορά τη χρήση της δύναται να αξιοποιηθεί σαν βοσκότοπος, καθώς διαθέτει προσδιορισµένη βοσκοϊκανότητα.

Βέβαια, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι πολλά σηµεία παραµένουν άλυτα και ένα από αυτά έχει να κάνει µε τις αναδασωτέες εκτάσεις και την απαγόρευση βόσκησης σ’ αυτές για µια 5ετία στην περίπτωση των προβάτων και για µια 10ετία στην περίπτωση των αιγών.

Γι’ αυτές τις περιπτώσεις µετά από πυρκαγιά και προκειµένου να µη χάνονται δικαιώµατα, οι εκπρόσωποι των κτηνοτρόφων προτείνουν τη διαµόρφωση ενός προγράµµατος (κουµπαράς) που θα λαµβάνει µέριµνα έναντι των δικαιούχων άµεσων κοινοτικών ενισχύσεων αυτής της µορφής.


Πώς ρυθμίζεται χωρικά η βοσκή για τις ανάγκες εφαρμογής των κοινοτικών προγραμμάτων

Άρθρο 60
Τροποποιήσεις του ν.δ. 86/1969
1. Το άρθρο 103 του ν.δ. 86/1969 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 103, Βοσκότοποι
1. Βοσκότοποι είναι οι εκτάσεις, στις οποίες αναπτύσσεται αυτοφυής ή µη βλάστηση, ποώδης, φρυγανική ή ξυλώδης µε θαµνώδη ή αραιά δενδρώδη µορφή ή και µικτή, οι οποίες δύναται να χρησιµοποιηθούν για βόσκηση αγροτικών ζώων.
Για τις ανάγκες εφαρµογής κοινοτικών και εθνικών προγραµµάτων, για τις δηµοσίου χαρακτήρα ανωτέρω εκτάσεις δηµιουργείται, κατ’ έτος, αντίστοιχος θεµατικός χάρτης στο Σύστηµα Αναγνώρισης Αγροτεµαχίων, ο οποίος εγκρίνεται µε κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος. Ο ανωτέρω θεµατικός χάρτης αφορά αποκλειστικά και µόνον στην εφαρµογή των κοινοτικών και εθνικών προγραµµάτων και δεν επηρεάζει την αποτύπωση, προστασία και διαχείριση των εκτάσεων αυτών σύµφωνα µε το εθνικό δίκαιο.
2. Η χρήση της βοσκής εντός των εκτάσεων που προστατεύονται από τη δασική νοµοθεσία ασκείται ελεύθερα, στο βαθµό που δεν παρεµποδίζεται η φυσική εξέλιξη και ανάπτυξη, καθώς και οι παραγωγικές, προστατευτικές, υδρονοµικές, αισθητικές και λοιπές λειτουργίες των οικοσυστηµάτων που συγκροτεί η φυόµενη στις ανωτέρω εκτάσεις βλάστηση, η προστασία και διαχείριση των οποίων διέπεται από τις κείµενες για κάθε κατηγορία των ανωτέρω εκτάσεων διατάξεις.
3. Με απόφαση των Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, που εκδίδεται µετά από εισήγηση της καθ’ ύλην αρµόδιας ∆ιεύθυνσης του ΥΠΑΑΤ ορίζονται τα κριτήρια για την κατάταξη των βοσκήσιµων ακινήτων σε ζώνες χαµηλής, µεσαίας ή υψηλής βοσκοϊκανότητας, τα στρέµµατα που αναλογούν ανά ζωική µονάδα ανάλογα µε τη βοσκοϊκανότητα του βοσκοτόπων. Γεωπόνος και δασολόγος που υπηρετούν στην Περιφερειακή Ενότητα, στην οποία βρίσκεται η βοσκήσιµη έκταση και στην οικεία ∆ιεύθυνση ∆ασών συντάσσουν έκθεση αυτοψίας µε την οποία προσδιορίζουν αν η έκταση ή τµήµατά της κατατάσσονται σε ζώνη χαµηλής, µεσαίας ή υψηλής βοσκοϊκανότητας.
4. Η βοσκή εντός των ανωτέρω εκτάσεων, στις οποίες αυτή δεν έχει απαγορευθεί σύµφωνα µε τις διατάξεις της κείµενης νοµοθεσίας, ασκείται επί τη βάσει διαχειριστικού σχεδίου βόσκησης της περιοχής. Το ανωτέρω σχέδιο συντάσσεται για µεν τις ιδιωτικές εκτάσεις µερίµνη των ιδιοκτητών τους, για δε τις δηµόσιες, µερίµνη των οικείων κτηνοτροφικών οργανώσεων, σε περίπτωση δε αδυναµίας των τελευταίων, από την αρµόδια Περιφερειακή Ενότητα και εγκρίνεται µε απόφαση του Γενικού Γραµµατέα της οικείας Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης, µετά από εισήγηση του αρµόδιου ∆ασάρχη, αν πρόκειται για βοσκήσιµες εκτάσεις αρµοδιότητας του ΥΠΑΑΤ. Ρυθµίζεται χωρικά η βοσκή, σύµφωνα µε τις υφιστάµενες και τις προκύπτουσες χρήσεις, καθώς και τη βοσκοϊκανότητα της περιοχής και µελετάται η αναβάθµιση των βοσκήσιµων εκτάσεων προς εξυπηρέτηση της σκοπούσας χρήσης. Κατασκευές ή εγκαταστάσεις, που προβλέπονται από τα διαχειριστικά σχέδια για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του βοσκότοπου, των κτηνοτροφών και την καλύτερη διαβίωση των ζώων, είναι επιτρεπτές.
Για τον υπολογισµό των δικαιωµάτων χρήσης λαµβάνονται υπόψη τα δικαιώµατα των αποκαταστηθέντων κτηνοτρόφων σύµφωνα µε τα οριζόµενα στο άρθρο 24 του ν. 4061/2012.
5. Τα δικαιώµατα χρήσης της βοσκής σε κτηνοτρόφους, επί των επιτρεποµένων σύµφωνα µε το εγκριθέν διαχειριστικό σχέδιο βόσκησης δηµοσίων και εποικιστικών χορτολιβαδικών εκτάσεων, κατανέµονται από ΠΕ.
6. Οι δικαιούχοι τη βοσκή κτηνοτρόφοι για τις δηµόσιες και εποικιστικές χορτολιβαδικές εκτάσεις καταβάλλουν µίσθωµα για τη χρήση της βοσκής, το ύψος του οποίου ως και κάθε άλλη σχετική λεπτοµέρεια µε τη µίσθωση, καθορίζεται µε απόφαση των υπουργών Οικονοµικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος. Το ανωτέρω µίσθωµα κατατίθεται υπέρ του ∆ήµου στη διοικητική περιφέρεια του οποίου ασκείται η βόσκηση και σε σχετικό λογαριασµό του, µε την υποχρέωση διάθεσής του αποκλειστικά για τη συντήρηση και την κατασκευή έργων υποδοµής του βοσκοτόπου, καθώς και για τη σύνταξη διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης.
7. Με απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Αγροτικής Ανάπτυξης καθορίζονται οι προδιαγραφές και το περιεχόµενο των προβλεπόµενων στην παρ. 4 του παρόντος διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης.»
2. Σε αποκλειστική προθεσµία ενός (1) έτους από την ισχύ του παρόντος νόµου οφείλεται να καταρτιστούν προσωρινά διαχειριστικά σχέδια βόσκησης των περιοχών της χώρας στις οποίες υφίσταται καθεστώς βοσκής. Με απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Αγροτικής Ανάπτυξης καθορίζονται οι προδιαγραφές και το περιεχόµενο των προσωρινών διαχειριστικών σχεδίων.
Τα προσωρινά σχέδια βόσκησης αντικαθίστανται υποχρεωτικά από οριστικά διαχειριστικά σχέδια βόσκησης µέσα σε αποκλειστική προθεσµία τριών (3) ετών. Αν παρέλθει η προθεσµία δεν είναι δυνατή η βοσκή των βοσκήσιµων εκτάσεων που εποπτεύει η δασική υπηρεσία χωρίς την ύπαρξη των εγκεκριµένων οριστικών διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης. Κατ’ εξαίρεση, δύναται µετά τη λήξη της ταχθείσας προθεσµίας των 3 ετών να υπαχθούν κατά τα ανωτέρω οριζόµενα σε καθεστώς βόσκησης και περιοχές που δεν βόσκονταν, µετά από αίτηµα των κτηνοτροφικών οργανώσεων, υπό την προϋπόθεση της κατάρτισης και έγκρισης διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης για τις περιοχές αυτές.
3. Η παρ. 1 του άρθρου 105 του ν.δ. 86/1969 αντικαθίσταται ως εξής: «1. Με δασική αστυνοµική διάταξη βοσκής, που εκδίδεται αυτεπάγγελτα από το δασάρχη απαγορεύεται η βοσκή παντός ζώου σε έκταση που κηρύχθηκε αναδασωτέα.»
4. Οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 107 του ν.δ. 86/1969 (Ά 7) αντικαθίστανται ως εξής:
«1. Στις κηρυγµένες αναδασωτέες εκτάσεις λόγω πυρκαγιάς, που υπέρκεινται χωριών ή συνοικισµών ή βρίσκονται εντός λεκανών σχηµατισµού χειµάρρων, απαγορεύεται η βοσκή, προβάτων και µεγάλων ζώων το λιγότερο επί πενταετία, των δε αιγών το λιγότερο επί επταετία από την ηµέρα της πυρκαγιάς.
2. Σε αναδασωτέες λόγω πυρκαγιάς εκτάσεις, εφόσον επήλθε πλήρης αναγέννηση µετά την πυρκαγιά, δύναται να ρυθµίζεται ο χρόνος της απαγόρευσης της βοσκής των κτηνοτροφικών ζώων αναλόγως των σταθµολογικών συνθηκών του οικοσυστήµατος, µε απόφαση του Γενικού Γραµµατέα της οικείας Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης, µετά από εισήγηση του αρµοδίου ∆ασάρχη, στην οποία θα βεβαιώνεται ότι δια της βοσκής δεν κινδυνεύει η επελθούσα αναγέννηση των δασικών οικοσυστηµάτων και η οµαλή αποκατάστασή τους.»
5. Στο τέλος του πρώτου εδαφίου του άρθρου 110 του ν.δ. 86/1969, προστίθεται «πλην των κειµένων στις νησιωτικές περιοχές του νοµού αυτού».
6. Στο τέλος της πρώτης παραγράφου του άρθρου 63 του ν.δ. 86/1969 προστίθεται εδάφιο ως εξής: «∆ικαιώµατα κάρπωσης που ασκούντςαι µε βάση εγκεκριµένες διαχειριστικές µελέτες ή πίνακες υλοτοµίας από κτηνοτρόφους στις δασικού χαρακτήρα εκτάσεις που διατέθηκαν σε αυτούς για την αποκατάστασή τους µε τις διατάξεις της αγροτικής νοµοθεσίας διατηρούνται µέχρι τη λήξη ισχύος των διαχειριστικών µελετών ή των πινάκων υλοτοµίας και µόνο.»

*agronews.gr
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
Διαχειριστής

Χώρα Χώρα : Greece
Φύλλο Φύλλο : Άντρας
Όνομα : Βασίλης
Τόπος Τόπος : Γαργαλιάνοι Μεσσηνίας
Ηλικία Ηλικία : 45
Δημοσιεύσεις Δημοσιεύσεις : 41153
Έλαβες ευχαριστώ Έλαβες ευχαριστώ : 320
Browser Browser : Στέρεψε η υπομονή των κτηνοτρόφων που περιμένουν ακόμα το τσεκ του 2013 41610

https://www.facebook.com//groups/trelostwnfm.forumgreek/ https://twitter.com/Trelostwnfm

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης