Αγώνας και για τη σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα - Καλαμάτα
Σελίδα 1 από 1
Αγώνας και για τη σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα - Καλαμάτα
Εκστρατεία για να φτάσειη Ολυμπία Οδός μέχρι την Τσακώνα
Σε αντίθεση με την πολιτική που ακολουθούμε στη Μεσσηνία, αλλά και στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Απόστολος Κατσιφάρας, δίνει μεγάλη αξία για να φτάσει η Ολυμπία Οδός, πέρα από την Πάτρα, μέχρι τον Πύργο και την Τσακώνα.
Σε σχετική του συνέντευξη δηλώνει αποφασισμένος να μην κάνει πίσω σε αυτό το θέμα, αλλά και στο ζήτημα της ολοκλήρωσης των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου μέχρι την Πάτρα και τελικά έως την Καλαμάτα.
Σας παρουσιάζουμε παρακάτω ολόκληρη την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη:
-Έχετε ζήσει τα έργα της Ολυμπίας από την αρχή. Έχουμε δει το έργο να προοδεύει, να σταματά και να ξαναξεκινά. Ποια είναι η δική σας εικόνα;
Πράγματι, έχω παρακολουθήσει από την αρχή την πορεία έργου. Με ρυθμούς κατασκευής, με εργοτάξια φαντάσματα, στάση, επανεκκίνηση. Η πρώτη διαπίστωση είναι πως έχουμε απομακρυνθεί από τους αρχικούς χρόνους. Η Ολυμπία Οδός είναι ένα έργο που αφορά στην κοινωνία και τη χώρα. Για εμάς είναι έργο ζωτικής σημασίας, είναι πολύ ψηλά στις προτεραιότητές μας. Είναι ένα αναπτυξιακό έργο, έρχεται να δώσει ανάπτυξη.
Η πορεία κατασκευής του συνδυάστηκε με τα μεγάλα προβλήματα της χώρας, άρα το έργο γίνεται στην πιο δύσκολη συγκυρία και έχει επιπτώσεις. Τώρα που έχουμε, όμως, συμφωνία πρέπει να επιταχύνουμε τις εργασίες και να πιάσουμε τα χρονοδιαγράμματα.
Δεν είμαστε μακριά, αλλά με την αποκατάσταση της ροής χρηματοδότησης πρέπει και η εταιρεία να ανταποκριθεί. Το μεγαλύτερο θέμα, όμως, για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι πως Ολυμπία Οδός χωρίς να φτάνει στην Αρχαίο Ολυμπία και την Τσακώνα δεν είναι Ολυμπία. Εμείς κι εγώ προσωπικά, δε συμβιβαζόμαστε να έχουμε μισή οδική αρτηρία. Όραμά μας είναι ο δρόμος να φτάσει Πύργο, Αρχαία Ολυμπία και μέχρι την Τσακώνα. Είναι η μόνιμη και σταθερή μας διεκδίκηση.
-Εδώ μιλάμε για κάτι μακροπρόθεσμο. Για το τμήμα μέχρι την Πάτρα τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει άμεσα για να πάρει το έργο μπρος;
Το Νο1 θέμα είναι η ροή χρηματοδότησης, το δεύτερο είναι πως η κοινοπραξία με βάση τη χρηματοδότηση πρέπει να ανταποκριθεί με ταχύτητα και ποιότητα. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε χρόνο, γιατί το έργο είναι αναπτυξιακό δεν είναι μία απλή οδική αρτηρία. Εμείς θα απαιτήσουμε κάποιο πιο σαφές χρονοδιάγραμμα σε σχέση με την τμηματική ολοκλήρωση.
Είμαι σε συνεχή επαφή με το υπουργείο και τον υπουργό και αυτά τα ζητήματα τα θέτουμε και θα τα θέτουμε μέχρι την ολοκλήρωση σε μία δυναμική διαδικασία. Παρακολουθώ ότι έχουν γίνει τα τμήματα με δύσκολο φυσικό αντικείμενο και είναι ενθαρρυντικό. Έχω επισκεφθεί τα εργοτάξια, υπάρχει καλή ενημέρωση από την εταιρεία και πρέπει να το τονίσω αυτό. Ξέρω τα δύσκολα σημεία και κρατώ έναν τόνο αισιοδοξίας. Αν φύγουν τα δύσκολα τεχνικά σημεία, πολύ πιο εύκολα μπορούμε να πάμε στα άλλα τμήματα.
Το μεγάλο θέμα είναι η σταδιακή απόδοση τμημάτων και εδώ υπάρχει συνεργασία υπουργείου-Κοινοπραξίας άρα να έχουμε κατά νου πως όποιο τμήμα ετοιμάζεται να αποδίδεται στην τοπική κοινωνία, για να φεύγει ένα θετικό μήνυμα. Κατανοούμε τις τεχνικές δυσκολίες για να βοηθήσουμε κι εμείς, όμως οι πολίτες θέλουν ένα έργο ολοκληρωμένο, άρτιο, με διεθνή στάνταρ και στο σύνολό της την Ολυμπία Οδό. Δε θα της αλλάξουμε τίτλο να την κάνουμε Πατρών-Αθηνών.
-Θα ήθελα να αναφερθούμε στη σχέση Περιφέρειας-υπουργείου. Μιλάτε για Ολυμπία που να φτάνει μέχρι την Τσακώνα. Άρα μιλάμε για κατασκευή και του δυτικού τμήματος. Πώς θα επιτευχθεί αυτό, όταν δεν έχει δημοπρατηθεί ακόμα το τμήμα Πάτρα-Πύργος;
Πράγματι η κυβέρνηση έχει απόσταση με αυτό που είχε εξαγγείλει. Ουσιαστικά είχαμε ένα έργο παραχώρησης μεγάλο που μίκρυνε μέχρι την Πάτρα. Για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι πρώτης προτεραιότητας θέμα, τι θα γίνει με αυτό το τμήμα (μέχρι τον Πύργο). Εγώ θα αναλάβω σε μερικές μέρες εκστρατεία επανεκκίνησης για το σύνολο του φυσικού αντικειμένου. Δε συμβιβαζόμαστε σε ένα μισό έργο. Κατανοώ τα προβλήματα που έχουμε ως χώρα, αλλά πρέπει να αντιληφθούμε τι σημαίνει ανάπτυξη σε κάθε γωνιά της χώρας. Για εμάς η Ολυμπία Οδός είναι ευκαιρία ανάπτυξης, δεν είναι ένα απλό οδικό έργο, δεν το αντιλαμβανόμαστε έτσι, αλλά ως ένα σύγχρονο αναπτυξιακό οδικό έργο με αρχή και τέλος. Να ξεκινά από την Αθήνα, να περνά από την Πάτρα, τον Πύργο, την Αρχαία Ολυμπία και να φτάνει στην Τσακώνα. Μόνο τότε θα είμαστε ευχαριστημένοι και θα ησυχάσουμε. Μέχρι τότε θα βρισκόμαστε σε διεκδίκηση μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο. Η Ολυμπία είναι ένα μεγάλος εθνικός στόχος.
-Πώς οραματίζετε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδα μία ολοκληρωμένη Ολυμπία. Ας πάμε 2 χρόνια μετά. Τι πιστεύετε ότι θα γίνει;
Η Περιφέρειά μας πιστεύει ότι η Πάτρα είναι το κέντρο του δυτικού άξονα της χώρας. Το αναπτυξιακό περιβάλλον και η προοπτική της είναι οι συνδυασμένες μεταφορές από και προς την Ευρώπη. Το οδικό δίκτυο είναι η πρώτη βάση για συνδυασμένες ευκαιρίες ανάπτυξης. Δε θέλουμε μόνο να διέρχεται ο κόσμος, στην περιοχή υπάρχει μία σπάνια ομορφιά, ιστορία και πολιτισμός. Αυτά τα στοιχεία αν τα εντάξουμε στην αναπτυξιακή διαδικασία και έχοντας καταλάβει τι σημαίνει Αρχαία Ολυμπία για τον πολιτισμό και την τουριστική ανάπτυξη, τότε βλέπουμε πως και σε συνδυασμό με το σιδηρόδρομο η Περιφέρεια θα αποκτήσει μεγάλη γεωπολιτική σημασία. Έχουμε μπροστά μας, επίσης, την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων.
Η κατασκευή του έργου απαντά μόνη της τι μπορεί να σημαίνει για την τρίτη πόλη της Ελλάδας να συμμετέχει ισότιμα στην αύξηση του ΑΕΠ. Πλούτος για τη χώρα, θέσεις εργασίας για την τοπική κοινωνία. Η Πάτρα είναι η κύρια πύλη της Ελλάδας στην Ευρώπη.
-Μιλήσατε για το σιδηρόδρομο. Για να ολοκληρωθούν τα έργα εκσυγχρονισμού του ΠΑΘΕΠ απομένει η τελική χάραξη για Πάτρα. Είμαστε στις προμελέτες και μετά το Μάρτιο θα ξεκινήσουν οι μελέτες για την τελική χάραξη. Τι πρέπει να γίνει για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα;
Πρέπει να ολοκληρωθούν καταρχάς τα τμήματα από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη και το Ρίο. Δεν είναι μόνο το θέμα της υπογειοποίησης, που είναι μεγάλο στοίχημα. Το σιδηροδρομικό δίκτυο πρέπει να φτάσει μέχρι τον Πύργο και την Καλαμάτα. Δε θα απεμπολήσουμε εμείς δικαιώματα ενός αιώνα. Δε θα αλλάξουμε, δε συμβιβαζόμαστε σε παροδικές ανάγκες. Εμείς, για να γνωρίζετε, κάνουμε μία μεγάλη προσπάθεια για επεκτείνουμε τον Προαστιακό της Πάτρας, που σήμερα είναι μία βιώσιμη γραμμή, Ρίο-Πάτρα, και εξυπηρετεί τον κόσμο και τους φοιτητές μας. Με δική μας προκήρυξη θα επεκταθεί προς Κάτω Αχαγιά και μελλοντικά προς το αεροδρόμιο του Αράξου. Άρα, έτοιμη σιδηροδρομική γραμμή στο σύνολό της, όχι μισές δουλειές, όχι μισά έργα, όχι μισοί σχεδιασμοί.
-Ο σχεδιασμός πρέπει να περιλαμβάνει σύνδεση με το λιμάνι;
Βεβαίως, το λιμάνι δεν μπορεί να είναι ουδέτερο. Είναι μέρος της αναπτυξιακής διαδικασίας. Θέλουμε μία συνδυασμένη σιδηροδρομική γραμμή, φιλική προς το περιβάλλον, που θα υπηρετεί την παραγωγική ανάπτυξη. Εμείς θέλουμε να φτάσει το τρένο στο λιμάνι και να πάει μέχρι Πύργο και Καλαμάτα. Όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός, κανένας συμβιβασμός και για κανέναν.
Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
*tharrosnews.gr
Παρόμοια θέματα
» Εγκαίνια για την ταχύτερη σιδηροδρομική γραμμή
» Σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή Θεσ/νικη-Φλώρινα
» Μεσσηνία: Αύξηση πάνω από 20% στη γραμμή Καλαμάτα - Καστέλι
» Καλαμάτα: Η πιο όμορφη παραλιακή γραμμή
» Ξεκίνησε η γραμμή Καλαμάτα-Κρήτη
» Σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή Θεσ/νικη-Φλώρινα
» Μεσσηνία: Αύξηση πάνω από 20% στη γραμμή Καλαμάτα - Καστέλι
» Καλαμάτα: Η πιο όμορφη παραλιακή γραμμή
» Ξεκίνησε η γραμμή Καλαμάτα-Κρήτη
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Τετ 2 Αυγ - 11:19 από briskyten
» Ο ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM παντρεύεται !
Τετ 3 Μάης - 9:11 από vidhayakji79
» Το FIFA World έρχεται στο PC
Πεμ 27 Απρ - 12:42 από sneakyforetell
» Τα UK charts της εβδομάδας
Τετ 26 Απρ - 5:33 από sneakyforetell
» Trailer για το νέο Need for Speed
Τετ 26 Απρ - 5:31 από sneakyforetell
» Εκλογές 2023 : Πόσες ημέρες άδειας δικαιούνται οι εργαζόμενοι
Δευ 24 Απρ - 17:20 από georgeharrison
» Συνελήφθη γυναίκα σε χωριό του Αγρινίου – Φέρεται να απείλησε νεαρό με κυνηγετικό όπλο
Δευ 24 Απρ - 15:44 από georgeharrison
» J2US: Ο Πασχάλης Τερζής έκανε την μεγάλη έκπληξη – «Έσπασαν» Εύη Δρούτσα και Δέσποινα Βανδή
Δευ 24 Απρ - 15:42 από georgeharrison
» Λευκές ελιές: Μια σπάνια ποικιλία ελιάς με καταγωγή από τα αρχαία χρόνια
Δευ 24 Απρ - 15:41 από georgeharrison
» Ο άγνωστος ιαματικός πλούτος της Ελλάδας.Οι 90 Ιαματικές Πηγές,9 στην Αιτωλοακαρνανία
Δευ 24 Απρ - 15:33 από georgeharrison
» Λαμία: Έκκληση για αίμα 0 ρέζους αρνητικό
Τετ 22 Φεβ - 10:47 από chotabhai807
» Βραβεύθηκαν Λουξ και Καλλιμάνης από την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ
Παρ 16 Δεκ - 15:00 από faxedasto
» Συλλέγουν πλαστικά καπάκια για παιδιά με αναπηρία
Δευ 13 Ιουν - 14:33 από langasur
» Μπήκε σε κομμωτήριο και προσπάθησε να δολοφονήσει τον ιδιοκτήτη
Τετ 23 Μαρ - 13:26 από stuffkharb
» Άρτα: Έκκληση για να ξανασταθεί 21χρονος στα πόδια του
Δευ 11 Οκτ - 16:04 από manikkmanikk62
» ooVoo - chat and voip
Παρ 9 Οκτ - 22:37 από roundcubethirteen
» Για σένα τραγουδώ --- Γιάννης Πουλόπουλος. HD.
Κυρ 4 Δεκ - 15:54 από manolissp
» Eνα ταξίδι --- RONI IRON Feat. Charitini (Tripes Tribute). HD.
Κυρ 6 Νοε - 20:08 από manolissp
» Grrek Filiko Forum
Κυρ 30 Οκτ - 19:31 από akritas
» Moby - Porcelain (Official Video)
Κυρ 23 Οκτ - 21:04 από manolissp
» Moby 'Why Does My Heart Feel So Bad?' - Official video
Κυρ 23 Οκτ - 21:01 από manolissp
» ♛♛♛ Imany – Don't be so shy (Filatov & Karas Remix) ♛♛♛
Κυρ 23 Οκτ - 20:57 από manolissp
» ~Αχ βρε ζωή~ Νίκος Οικονομίδης ♬♪
Παρ 21 Οκτ - 20:01 από manolissp
» The Olympians - Istoria (Ιστορία)
Παρ 21 Οκτ - 17:26 από manolissp
» olympians --o tropos
Παρ 21 Οκτ - 17:20 από manolissp
» Ελένη Δήμου ~ Δεν με νοιάζει
Παρ 21 Οκτ - 17:17 από manolissp
» Μια γυναίκα μόνο ξέρει - Καίτη Γκρέυ
Παρ 21 Οκτ - 17:10 από manolissp
» ΟΤΙ ΑΓΑΠΩ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ-HD
Παρ 21 Οκτ - 17:06 από manolissp
» ΓΙΑ ΠΟΥ ΤΟ'ΒΑΛΕΣ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ- ΟΡΦΕΑΣ ΠΕΡΙΔΗΣ
Παρ 21 Οκτ - 16:58 από manolissp
» Ζαφείρης Μελάς - Γαμώ την Καλοσύνη μου (Νew 2011)
Παρ 21 Οκτ - 16:54 από manolissp