TrelosTwnFm-News
Σας ανακοινώνω οτι το forum θα είναι ''ανενεργό'' σε θέματα.
Και πλέον την σκυτάλη στην ενημέρωση θα την ''πάρει'' το blog.
Καλή συνέχεια να έχουμε.

http://trelostwnfmnews.blogspot.gr/
TrelosTwnFm-News
Σας ανακοινώνω οτι το forum θα είναι ''ανενεργό'' σε θέματα.
Και πλέον την σκυτάλη στην ενημέρωση θα την ''πάρει'' το blog.
Καλή συνέχεια να έχουμε.

http://trelostwnfmnews.blogspot.gr/

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

2 απαντήσεις

Πήγαινε κάτω

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Empty ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Δημοσίευση από ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM Κυρ 4 Μαρ - 11:09

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Θέση οδήγησης
Ρυθμίζουμε το κάθισμα κατά τέτοιο τρόπο ώστε οι καρποί μας να ακουμπούν στο τιμόνι όταν τεντώνουμε τους βραχίονές μας. Ρυθμίζουμε το προσκέφαλο καθίσματος ώστε να καλύπτει ακριβώς το πίσω μέρος του κεφαλιού μας. Να έχουμε και τα δύο χέρια μας στη θέση 9 και τέταρτο πάνω στο τιμόνι ώστε να μπορούμε να στρίβουμε γρήγορα και με ακρίβεια.

ABS
Αν το αυτοκίνητό μας διαθέτει σύστημα AΒS μην περιμένουμε να μας συμβεί ατύχημα για να το χρησιμοποιήσουμε για πρώτη φορά. Βρίσκουμε ένα άδειο πάρκινγκ και δοκιμάζουμε να φρενάρουμε απότομα ώστε να ενεργοποιηθεί το ABS και έτσι να έχουμε την εμπειρία πως θα αντιδράσει το αυτοκίνητό μας την συγκεκριμένη στιγμή.

Η κίνηση στην αριστερή λωρίδα
Η αριστερή λωρίδα είναι μόνο για προσπέραση και όχι λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας. Μην εμποδίζουμε όσους κινούνται σε αυτήν με υπερβολική ταχύτητα. Αφήνουμε την αστυνόμευση στην Τροχαία.

Φλας
Χρησιμοποιούμε τα φλας όχι μόνο όταν θέλουμε να στρίψουμε αλλά και όταν θέλουμε να αλλάξουμε λωρίδα. Να θυμόμαστε ότι το φλας προειδοποιεί, δεν υποχρεώνει. Κρατάμε το αυτοκίνητο σε σωστή θέση πριν να στρίψουμε αριστερά
Όταν σταματάμε σε διασταύρωση και περιμένουμε να σταματήσει η κυκλοφορία για να στρίψουμε φροντίζουμε να έχουμε τις ρόδες σε ευθεία θέση μέχρι να ελευθερωθεί ο δρόμος. Όταν σταματήσουμε και έχουμε τους τροχούς στραμμένους προς την φορά που θέλουμε να στρίψουμε υπάρχει κίνδυνος σε περίπτωση σύγκρουσης να βρεθούμε μέσα στην επερχόμενη ροή κυκλοφορίας. Ελαττώνουμε ταχύτητα πριν στρίψουμε. Επιλέγουμε την πρέπουσα ταχύτητα πριν την στροφή. Το απότομο φρενάρισμα και η απότομη επιτάχυνση στη μέση της στροφής μεταβάλλει την ισορροπία του αυτοκινήτου.

Απομακρυνόμαστε από τις ομάδες αυτοκινήτων
Στις εθνικές οδούς απομακρυνόμαστε από τους αργούς οδηγούς (προσπερνώντας με ασφάλεια) ελαχιστοποιώντας έτσι τον κίνδυνο να εμπλακούμε σε ένα δικό τους ατύχημα.

Νυχτερινή οδήγηση
Μην προσηλωνόμαστε στα φώτα των αυτοκινήτων που πλησιάζουν. Μη χρησιμοποιούμε την μεγάλη σκάλα όταν υπάρχει αντίθετη κυκλοφορία.

Κινητό και οδήγηση
Πρόσφατες στατιστικές έδειξαν ότι χρησιμοποιώντας το κινητό μας κατά την ώρα της οδήγησης τετραπλασιάζεται ο κίνδυνος να εμπλακούμε σε ατύχημα. Ο κίνδυνος είναι ο ίδιος ακόμη και για τα hands free ή την ανοικτή ακρόαση (car kit).

Πρόβλεψη
Κοιτάζουμε προσεκτικά μέχρι το τέλους του δρόμου και εντοπίζουμε τυχόν εμπόδια πριν ακόμα τα συναντήσουμε. Να κάνουμε συνεχή έλεγχο στους καθρέφτες. Ο οδηγός πρέπει να λειτουργεί σαν παίκτης σκάκι. Να προσπαθεί να προβλέψει τις κινήσεις των άλλων και τις πιθανές δικές τους αντιδράσεις.

Υπνηλία
Όταν αισθανόμαστε νυσταγμένοι μην συνεχίσουμε να οδηγούμε. Η υπνηλία είναι ο συναγερμός του οργανισμού ότι “τελειώνουν” τα καύσιμά του. Μόλις βρούμε ένα ασφαλές σημείο σταματάμε και κοιμόμαστε για λίγα λεπτά.

Ή οδηγούμε ή καπνίζουμε
Δεν καπνίζουμε όταν οδηγούμε. Αν είμαστε καπνιστές έχουμε μια καλή “δικαιολογία” κάθε περίπου 2-2 1/2 ώρες να σταματάμε για ένα τσιγαράκι. Το ξεμούδιασμα κάνει καλό στην συνέχεια της οδήγησης.

Καθαρές γυάλινες επιφάνειες
Δεν μειώνουμε σε καμία περίπτωση την ορατότητα γύρω μας τοποθετώντας αυτοκόλλητα στα τζάμια. Ακόμα και το σήμα των τελών κυκλοφορίας μπορεί να μπει σε κάποια τυφλή γωνία.

Αίτιο του γλιστρήματος η ταχύτητα
Όταν ένα αυτοκίνητο γλιστρά το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι η μείωση (πάντα προοδευτικά) της ταχύτητας.

Eξασφαλίζουμε πάνω απ’ όλα τα παιδιά
Η μεταφορά παιδιών με αυτοκίνητο είναι άκρως “ευαίσθητο φορτίο”. Ενημερωνόμαστε για το σωστό τρόπο (ηλικία, βάρος, ύψος) μεταφοράς των παιδιών από τα βιβλία οδηγιών χρήσης (owners manual) που διαθέτουν όλα τα αυτοκίνητα.

Υπεύθυνος ΠΑΝΤΑ ο οδηγός
Μην ψάχνουμε άλλοθι στα αυτοκίνητα ή στους δρόμους. Ο οδηγός που επιλέγει να οδηγεί έχει την απόλυτη ευθύνη τόσο για το αυτοκίνητο όσο και για τον δρόμο. Το λογικό ον, ο άνθρωπος, έχει το πάνω χέρι, στην υπόθεση της οδήγησης.

Oδήγηση σε λάσπη, χιόνι, πάγο
Είναι ίσως οι συνθήκες που θα βρεθεί κάποιος οδηγός, τις λιγότερες φορές, αλλά πρέπει να γνωρίζει ορισμένα βασικά στοιχεία, που θα τον βοηθήσουν να τις ξεπεράσει ανώδυνα.
Αρχικά η λάσπη που δημιουργείται μετά από μεγάλες βροχές, ή χιόνια σε χωμάτινους δρόμους, απαιτεί απαλές κινήσεις, σταθερή ταχύτητα του οχήματος και ποτέ δισταγμό. Διορθώσεις στο τιμόνι όπως στην περίπτωση υπερστροφής, υποστροφής είναι απαραίτητες χωρίς όμως υπερβολές. Κυρίως πρέπει ο οδηγός να επιλέγει από πριν την ενδεδειγμένη ταχύτητα στο κιβώτιο και να τη διατηρεί σε όλη τη φάση της «λασποδρομίας». Σημεία του δρόμου που συγκρατούν νερό δεν είναι τόσο λασπώδη και είναι πιο σίγουρη η προσπέλαση μέσα από αυτά.
Ίδιες περίπου ενέργειες χρειάζονται και στην κίνηση πάνω σε φρέσκο χιόνι. Για μικρές αποστάσεις συνιστάται η χρησιμοποίηση αλυσίδων, που όμως φθείρουν τους τροχούς και τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Χωρίς αυτές, επιβάλλεται απόλυτα ήρεμη οδήγηση, μέσα στα πατήματα των προηγούμενων αυτοκινήτων, αποφεύγοντας συγχρόνως τις άκρες του δρόμου, όπου δεν ξέρουμε το βάθος του χιονιού.
Ακόμα δυσκολότερα είναι τα πράγματα στον πάγο, όπου μόνο η χρήση αλυσίδων ή ελαστικών με καρφιά δίνει κάποια άνεση.
Σε αντίθετη περίπτωση οι ταχύτητες πρέπει να είναι σχεδόν μηδενικές, οι κινήσεις ιδιαίτερα απαλές και πάντα ας έχουμε κατά νου ότι ένα αυτοκίνητο ακόμα και σταματημένο πάνω στον πάγο, μπορεί να γλιστρά (στην κατηφόρα)!
Tέλος για να ανέβουμε ένα παγωμένο ανηφορικό δρόμο, χρειάζεται η απόκτηση κάποιας φόρας, που αντισταθμίζει το σπινάρισμα των τροχών και μας επιτρέπει να περάσουμε έστω με μικρή ταχύτητα, το υψηλότερο σημείο.
Παρ’ όλα αυτά όμως συνιστούμε σε κάποιον που δεν έχει εμπειρίες από τέτοιες καταστάσεις να αποφεύγει την κίνηση στο δρόμο που είναι καλυμμένος με στρώμα πάγου. H σχεδόν μηδενική πρόσφυση μπορεί πάντα να οδηγήσει σε ατύχημα ακόμα και έμπειρους οδηγούς.

Το παραπάνω κείμενο,είναι ευγενική προσφορά προς τον σύλλογό μας,του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ και του ελληνικού κέντρου ασφαλούς οδήγησης 4Τ-SAFETRACK


**************

EΛΠΑ: ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ

Η ΕΛΠΑ στην προσπάθειά της να κυκλοφορούν όλοι οι οδηγοί χωρίς προβλήματα και με ασφάλεια όλο το χειμώνα, υπενθυμίζει ότι:
Εκτός από τον προγραμματισμένο τακτικό έλεγχο, που συνιστά ο κατασκευαστής κάθε αυτοκινήτου προκειμένου αυτό να διατηρείται αξιόπιστο και ασφαλές, πρόσθετος έλεγχος στα παρακάτω τμήματα-σημεία είναι απαραίτητος προκειμένου οι χειμερινές διαδρομές να γίνονται με ασφάλεια και αξιοπιστία χωρίς να επηρεάζεται η κατάσταση του αυτοκινήτου ή/και του οδηγού, αποφεύγοντας κάθε είδους ταλαιπωρία στην καρδιά του χειμώνα...

1. Ελαστικά: Απαραίτητος ο έλεγχος σωστής κατάστασης (πέλμα μεγαλύτερο από τα 1,6 χιλ που ορίζει ο ΚΟΚ) με τις πιέσεις που συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Αν κινούμαστε σε περιοχές με κακοκαιρία ή χιόνια, επιλέγουμε λάστιχα ειδικού τύπου (M+S -παντός καιρού ή ειδικού χιονιού) ανάλογα τις συνθήκες των διαδρομών σας. Αλλάζουμε επίσης τα λάστιχα αν είναι πολυκαιρισμένα δηλ. 4 ή 5 χρόνια.

2. Σύστημα ψύξης κινητήρα: Απαραίτητο το αντιψυκτικό-αντιθερμικό για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα και την προφύλαξή του στις χαμηλές θερμοκρασίες. Απαραίτητος επίσης ο πλήρης έλεγχος του συστήματος (κατάσταση ιμάντων, σωληνώσεων και σφικτήρων κά).
Τέλος: - Ο έλεγχος του συστήματος θέρμανσης / εξαερισμού, είναι απαραίτητος.

3. Μπαταρία: Ελέγχουμε τη μπαταρία (το ειδικό βάρος του ηλεκτρολύτη στο συνεργείο σας αν είναι ανοικτού τύπου) για να μπορεί να ανταποκριθεί στο ξεκίνημα στα κρύα χειμωνιάτικα πρωϊνά…Αν έχετε αμφιβολία αλλάξτε τη, διότι η μπαταρία «παραδίδει το πνεύμα της» στο κρύο… απροειδοποίητα!

4. Καθαριστήρες: Ελέγχουμε ότι καθαρίζουν σωστά. Αν όχι αλλάξτε τα μάκτρα τους. Βεβαιωθείτε επίσης ότι στο δοχείο του πλυστικού υγρού υπάρχει αντιψυκτικό.

5. Φώτα: Πρέπει να ελεγχθεί η σωστή τους ρύθμιση, ώστε και να βλέπουμε καλά και να μη «τυφλώνουμε» τους απέναντι. Αν κινούμαστε σε περιοχές με ομίχλη, είναι απαραίτητη η τοποθέτηση διαθλαστικών προβολέων (ομίχλης).

Αλυσίδες χιονιού: Πρέπει να τις έχουμε μαζί σας σε κάθε έξοδο, ώστε να μη … «κολλήσουμε» αν βρεθούμε ξαφνικά σε… χιόνια!

Σκόπιμο είναι τέλος να έχουμε μαζί όλα εκείνα τα απαραίτητα «σύνεργα» και βοηθητικά εργαλεία για περιπτώσεις ανάγκης ( φακό, σχοινί ρυμούλκησης, βοηθητικά καλώδια για «δανεικό ρεύμα» στη μπαταρία, προειδοποιητικό «τρίγωνο» κ.ά).

snowclub.gr


Έχει επεξεργασθεί από τον/την ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM στις Κυρ 13 Μάης - 10:43, 2 φορές συνολικά
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
Διαχειριστής

Χώρα Χώρα : Greece
Φύλλο Φύλλο : Άντρας
Όνομα : Βασίλης
Τόπος Τόπος : Γαργαλιάνοι Μεσσηνίας
Ηλικία Ηλικία : 44
Δημοσιεύσεις Δημοσιεύσεις : 41153
Έλαβες ευχαριστώ Έλαβες ευχαριστώ : 320
Browser Browser : ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 41610

https://www.facebook.com//groups/trelostwnfm.forumgreek/ https://twitter.com/Trelostwnfm

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Empty Απ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Δημοσίευση από ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM Κυρ 4 Μαρ - 11:11

Συμβουλές για ασφαλέστερη κυκλοφορία με μοτοσυκλέτα στην πόλη

Χρήσιμες οδηγίες που θα επιτρέψουν στον αναβάτη να κινηθεί με άνεση και ασφάλεια
Η οδήγηση μοτοσυκλέτας στην πόλη, μπορεί να έχει αρκετά προτερήματα όπως ότι μπορεί κανείς να αποφύγει την κίνηση, ωστόσο, λόγω της φύσης του οχήματος, οι κίνδυνοι παραμονεύουν.

Καλό θα είναι κάθε μοτοσικλετιστής να διαβάσει και να γνωρίζει τις συμβουλές που ακολουθούν, καθώς θα του επιτρέψουν να κινηθεί με μεγαλύτερη άνεση αλλά και ασφάλεια στους δρόμους των πόλεων.

Θέση στο δρόμο

Η θέση μας στο δρόμο είναι πάντα τέτοια ώστε να μας εξασφαλίζει επαρκή χώρο για να φρενάρουμε αν σταματήσει απότομα το όχημα εμπρός μας. Θα πρέπει να έχουμε πάντα κατά νου πως ένα αυτοκίνητο χρειάζεται λιγότερα μέτρα για να ακινητοποιηθεί από μια μοτοσυκλέτα.

Χρήσιμο είναι να έχουμε επιλέξει την πορεία μας έτσι ώστε να έχουμε πάντα διάδρομο διαφυγής σε κάθε έκτακτη περίπτωση.

Πρέπει να είμαστε πάντα σε θέση να παίρνουμε πληροφορίες για το δρόμο, άρα να έχουμε οπτική επαφή με αυτόν. Για τον λόγο αυτό αποφεύγουμε να ακολουθούμε το προπορευόμενο όχημα στο κέντρο του, παρά ακολουθούμε τα ίχνη που αφήνουν οι τροχοί του.

Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να θεωρούμε ότι είμαστε αόρατοι για τους οδηγούς άλλων οχημάτων. Δεν περιμένουμε να μας έχει αντιληφθεί o άλλος οδηγός και δεν επιδιώκουμε να μας αντιληφθεί, γιατί δεν γνωρίζουμε πώς θα αντιδράσει.

Δεν επιδιώκουμε να μας ανοίξουν δρόμο να περάσουμε (π.χ. κορνάροντας) γιατί αν το όχημα παραμερίσει, είναι πιθανό να κλείσει το διάδρομο σε κάποια άλλη μοτοσυκλέτα που κινείται παράλληλα με εμάς. Κορνάρουμε μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο με σκοπό να αποτρέψουμε κάποιον οδηγό από αυτό που προτίθεται να κάνει - ποτέ για να του ζητήσουμε με αυτόν τον τρόπο να κάνει κάτι.

Κίνηση σε πυκνή κυκλοφορία

Το βασικό πρόβλημα των οδηγών μοτοσυκλετών, είναι ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να δουν τι συμβαίνει ακριβώς μπροστά από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Ο καλύτερος τρόπος για να είμαστε ασφαλείς είναι να χρησιμοποιούμε το ίδιο το αυτοκίνητο και τα μάτια του οδηγού του για την πληροφόρηση σχετικά με το δρόμο μπροστά μας.



Διαλέγουμε να κινούμαστε σε κάποιο από τα δύο ίχνη των τροχών του αυτοκινήτου, κατά προτίμηση του αριστερού. Αποφεύγουμε να κινούμαστε ανάμεσα στα δύο ίχνη. Καθετί που το αυτοκίνητο θέλει να αποφύγει θα το περάσει ανάμεσα στους τροχούς του, άρα εμείς θα πέσουμε επάνω του ή μέσα του (αν είναι λακκούβα).

Στην περίπτωση που ο οδηγός δεν προσέξει και πέσει σε λακκούβα, ο κραδασμός του αυτοκινήτου θα μας ειδοποιήσει για την επερχόμενη ανωμαλία.

Ωστόσο, αν το αυτοκίνητο κάνει κάποιο ελιγμό που μας θυμίζει αποφυγή εμποδίου, τότε χωρίς δεύτερη σκέψη, ακολουθούμε τον ελιγμό κι εμείς. Μένουμε στο ίχνος του τροχού που μέχρι εκείνη τη στιγμή ακολουθούσαμε. Πιθανότατα ο οδηγός του αυτοκινήτου προσπαθεί να αποφύγει (να μην πατήσει) κάποιο εμπόδιο ή λακκούβα. Αν δεν ακολουθήσουμε τον ελιγμό, είναι πιθανόν να πέσουμε εμείς στο εμπόδιο ή στη λακκούβα

Αργά ή γρήγορα, το προπορευόμενο αυτοκίνητο θα σταματήσει λόγω αυξημένης κίνησης. Τότε θα πρέπει να προσπεράσουμε. Όντας κοντά στο αριστερό άκρο του, η προσπέραση διευκολύνεται.

newsbeast.gr


Έχει επεξεργασθεί από τον/την ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM στις Τετ 21 Μαρ - 21:07, 1 φορά
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
Διαχειριστής

Χώρα Χώρα : Greece
Φύλλο Φύλλο : Άντρας
Όνομα : Βασίλης
Τόπος Τόπος : Γαργαλιάνοι Μεσσηνίας
Ηλικία Ηλικία : 44
Δημοσιεύσεις Δημοσιεύσεις : 41153
Έλαβες ευχαριστώ Έλαβες ευχαριστώ : 320
Browser Browser : ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 41610

https://www.facebook.com//groups/trelostwnfm.forumgreek/ https://twitter.com/Trelostwnfm

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Empty Απ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Δημοσίευση από theos4 Δευ 12 Μαρ - 21:27

μπραβο Βασιλη ευγε
theos4
theos4
Μέλος

Χώρα Χώρα : Greece
Φύλλο Φύλλο : Άντρας
Όνομα : ΘΕΟΦΙΛΟΣ
Τόπος Τόπος : salonika
Ηλικία Ηλικία : 57
Δημοσιεύσεις Δημοσιεύσεις : 157
Έλαβες ευχαριστώ Έλαβες ευχαριστώ : 28
Browser Browser : ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 41610

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Empty Οδήγηση της μοτοσυκλέτας με συνεπιβάτη

Δημοσίευση από ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM Παρ 16 Μαρ - 22:13

Οδήγηση της μοτοσυκλέτας με συνεπιβάτη

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 7629E3A651A2C44DC2D57EA8F8C49A54

Συμβουλές για την ασφάλεια των αναβατών
Η μοτοσυκλέτα αν ξεκίνησε ως μοναχικό «είδος», σύντομα άρχισε να φιλοξενεί και συνεπιβάτη. Καθώς η ισορροπία της επηρεάζεται σημαντικά από τις κινήσεις όσων επιβαίνουν σε αυτή, ο ρόλος του συνεπιβάτη γίνεται κρίσιμος και καθοριστικός.

Για τον οδηγό ή ύπαρξη συνεπιβάτη σημαίνει επαναπροσδιορισμό των δεδομένων. Θα χρειαστούν μεγαλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος, οι ελιγμοί απαιτούν περισσότερο χρόνο και χώρο. Για τις στροφές, από την άλλη, είναι θετικό γιατί χρειάζεται λιγότερη κλίση σε σχέση με το να είναι μόνος του, καθώς το κέντρο βάρους βρίσκεται ψηλότερα.

Η πρόσφυση είναι μειωμένη λόγω φορτίου, τα ελαστικά χρειάζονται επιπλέον πίεση (αν πρόκειται για ταξίδι), ακόμη και οι επιταχύνσεις και η ρεπρίζ της μοτοσυκλέτας είναι χαμηλότερες.

Πώς ανεβαίνει;

Το σίγουρο είναι ότι πρώτα ανεβαίνει ο οδηγός και μετά ο συνεπιβάτης. Η πίσω θέση είναι συνήθως ψηλά και σπάνια τα πόδια του «φιλοξενούμενου» φτάνουν στο έδαφος.

Πριν ανέβει ειδοποιεί απαραίτητα τον οδηγό ο οποίος πιθανότατα θα ισορροπεί κατακόρυφα τη μοτοσυκλέτα εκείνη τη στιγμή, βάζοντας ελάχιστη δύναμη στα πόδια του. Αν εκείνη τη στιγμή η μοτοσυκλέτα γείρει, εξαρτάται από τα ανακλαστικά του και τη δύναμή του αν θα μπορέσει να την κρατήσει και να μην πέσουν όλοι μαζί…

Ειδοποιεί ώστε ο οδηγός να πατήσει καλύτερα στο έδαφος και να προετοιμαστεί.

Το «σωστό» ανέβασμα γίνεται περνώντας το πόδι του πάνω από τη σέλα και μετά να κάθεται. Αν όμως η μοτοσυκλέτα είναι ψηλή ή έχει top case (βαλιτσάκι) η κίνηση αυτή πιθανά δεν είναι εύκολη για τον συνεπιβάτη. Σε αυτή την περίπτωση γίνεται το «ιππικό» ανέβασμα. Πατά στο μαρσπιέ του, σηκώνεται και περνά πάνω από τη σέλα. Δύο είναι τα σημεία προσοχής εδώ:

1)Οφείλουμε να ρωτήσουμε τον οδηγό αν αντέχει το μαρσπιέ του συνεπιβάτη μια τέτοια κίνηση. Υπάρχουν περιπτώσεις (μοτοσυκλέτες enduro, after market μαρσπιέ) που δεν αντέχουν τέτοιο βάρος, οπότε αναζητήστε άλλο ακροβατικό. Μπορεί για παράδειγμα να χρησιμοποιηθεί το μαρσπιέ του οδηγού.

2)Είναι επιτακτικό να προετοιμαστεί ο οδηγός γιατί πατώντας το μαρσπιέ η μοτοσυκλέτα θα γείρει αυτόματα και οι πιθανότητες να προλάβει ο οδηγός είναι λίγες…

Για ανάλογους λόγους ισορροπίας ισχύουν τα ίδια όταν κατεβαίνει. Πρώτα κατεβαίνει ο συνεπιβάτης και μετά ο οδηγός σε κάθε περίπτωση.

Στην πορεία

Ο ρόλος του συνεπιβάτη μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο ως ουδέτερος ή αρνητικός, ποτέ θετικός. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να «βοηθήσει» ή να συμβάλλει στην οδήγηση.

Στην καλύτερη περίπτωση δεν θα την επηρεάσει. Επομένως ο καλύτερος συνεπιβάτης είναι εκείνος που παραμένει εντελώς ουδέτερος όσο η μοτοσυκλέτα κινείται.

Η σωστή θέση είναι εκείνη που του επιτρέπει να κινείται σαν «ένα σώμα» με τον οδηγό. Πρέπει να βρίσκεται διαρκώς σε επαφή μαζί του ώστε στις εναλλαγές κλίσης να ακολουθεί τις κινήσεις του σώματος του οδηγού.

Ο οδηγός οφείλει σε κάθε περίπτωση να διερευνήσει το κατά πόσο φοβάται ο συνεπιβάτης και να το σεβαστεί, για το καλό και των δύο. Ένας φοβισμένος συνεπιβάτης μόλις πάρει κλίση η μοτοσυκλέτα θα προσπαθήσει να κρατήσει όρθιο το σώμα του γιατί σε αυτή τη στάση αισθάνεται ασφάλεια.

Αν η μοτοσυκλέτα γέρνει δεξιά για παράδειγμα, για μια δεξιά στροφή, όταν ο συνεπιβάτης μένει όρθιος (στην κατακόρυφη θέση), ουσιαστικά γέρνει από την αντίθετη πλευρά, προς την αριστερή πλευρά σε σχέση με την μοτοσυκλέτα.

Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά επικίνδυνο, καθώς ο οδηγός για να μπορέσει να διαγράψει την ίδια τροχιά θα χρειαστεί να δώσει και άλλη κλίση στη μοτοσυκλέτα. Μεγαλύτερη κλίση σημαίνει λιγότερη πρόσφυση και αυτό δεν είναι καλό, καθώς πλησιάζουμε στα όρια.

Σε καμία περίπτωση αυτό το λάθος δεν αποτελεί ευθύνη του συνεπιβάτη, παρά μόνο του οδηγού που οφείλει να προσαρμόζεται στις δυνατότητες του φιλοξενούμενού του και όχι στις δικές του.

Για να στηρίζεται ο συνεπιβάτης χρησιμοποιεί τα χέρια του και τις λαβές που προσφέρει κάθε τύπος μοτοσυκλέτας. Σε κάθε περίπτωση το ένα του χέρι πρέπει να αγκαλιάζει τον οδηγό από τη μέση του (όχι στους ώμους ή τους αγκώνες). Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται ότι στις επιταχύνσεις δεν θα γέρνει πίσω το σώμα του συνεπιβάτη, αναστατώνοντας και πάλι την ισορροπία και την κατανομή του βάρους.


ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Odigisi_mixani1

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Odigisi_mixani2

Το άλλο του χέρι μπορεί να χρησιμοποιεί μία από τις προσφερόμενες χειρολαβές, ώστε να μην πέφτει το βάρος του πάνω στον οδηγό στα φρεναρίσματα. Στις sport μοτοσυκλέτες όπου οι συμβιβασμοί της άνεσης είναι συνήθως αρκετοί, το χέρι που δεν είναι στη μέση του οδηγού πρέπει να είναι πάνω στο ρεζερβουάρ κρατώντας «κόντρα» στο φρενάρισμα. Τα χέρια μπορούν να εναλλάσσονται στις θέσεις τους, ώστε να ξεκουράζονται.

newsbeast.gr
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
Διαχειριστής

Χώρα Χώρα : Greece
Φύλλο Φύλλο : Άντρας
Όνομα : Βασίλης
Τόπος Τόπος : Γαργαλιάνοι Μεσσηνίας
Ηλικία Ηλικία : 44
Δημοσιεύσεις Δημοσιεύσεις : 41153
Έλαβες ευχαριστώ Έλαβες ευχαριστώ : 320
Browser Browser : ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 41610

https://www.facebook.com//groups/trelostwnfm.forumgreek/ https://twitter.com/Trelostwnfm

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Empty Τι πρέπει να προσέχει ο συνεπιβάτης της μοτοσυκλέτας

Δημοσίευση από ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM Δευ 19 Μαρ - 23:14

Τι πρέπει να προσέχει ο συνεπιβάτης της μοτοσυκλέτας

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 5389533A4AE5CAF079F938684D4D46B2

Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση
Στις ευθείες η μοτοσυκλέτα είναι αρκετά σταθερή και διατηρεί την πορεία της χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Ειδικά αν ο οδηγός παραμένει με τα χέρια του χαλαρά στο τιμόνι και «επιτρέπει» στη μοτοσυκλέτα να διατηρεί την ευστάθειά της.

Στις στροφές τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά, καθώς εκεί η μοτοσυκλέτα γίνεται αρκετά ευάλωτη και η σταθερότητά της επηρεάζεται από κάθε κίνηση του οδηγού ή του συνεπιβάτη.

Στις στροφές

Ακόμη και το κεφάλι του να μετακινήσει ο συνοδηγός, η μοτοσυκλέτα θα «αναστατωθεί». Λίγο και ανάλογα με τα κιλά της μοτοσυκλέτας και την ταχύτητα τη στιγμή εκείνη, αλλά η κίνηση θα γίνει αισθητή από την οδηγό. Θα του αποσπάσει την προσοχή και αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που θέλει να κάνει ο συνεπιβάτης, ειδικά στη διάρκεια μιας στροφής

Επομένως ο κανόνας λέει ότι από τη στιγμή που ξεκινά η στροφή, ο συνεπιβάτης το μόνο που κάνει είναι να αναπνέει και να απολαμβάνει τη βόλτα. Δεν κινείται.

Οι στροβιλισμοί του αέρα είναι λιγότεροι όσο ο συνεπιβάτης μένει κοντά στον οδηγό. Τείνουν όμως να στέλνουν τα μυγάκια στον συνεπιβάτη, οπότε επιβάλλεται να είναι κλειστή η ζελατίνα του κράνους του.

Στη διάρκεια της στροφής ο συνεπιβάτης ακολουθεί την κλίση του σώματος του οδηγού. Αν γείρει αντίθετα, η μοτοσυκλέτα θα χρειαστεί να πάρει μεγαλύτερη κλίση, με αρνητικά αποτελέσματα ως προς την πορεία της, την πρόσφυση των ελαστικών της, την ευστάθειά της γενικότερα.


ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Dikavalo3

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Dikavalo4

Το κράνος

Μία ενοχλητική αλλά αναπόφευκτη συνέπεια είναι το χτύπημα του κράνους του συνεπιβάτη πάνω στο κράνος του οδηγού. Εδώ την ευθύνη την έχει ο «πίσω» γιατί σημαίνει ότι δεν παρακολουθεί την κίνηση. Κάποια αιτία ανάγκασε τον οδηγό να φρενάρει και τα κράνη «τσούγκρισαν». Εξαιρείται η περίπτωση όπου ο οδηγός μόλις συνειδητοποίησε ότι… ξέχασε τον θερμοσίφωνα ανοικτό και φρενάρισε για να γυρίσει…

Ο συνεπιβάτης οφείλει να κοιτάει και το δρόμο, βγάζοντας το κεφάλι του από τη μία πλευρά, πάνω από τον ώμο του οδηγού. Μπορεί να αλλάζει πλευρά μόνο όταν η μοτοσυκλέτα κινείται σε ευθεία οπότε είναι και εξαιρετικά σταθερή.

Γενικά όσο πιο βαριά είναι μια μοτοσυκλέτα και όσο πιο γρήγορα κινείται, τόσο λιγότερο μπορεί να επηρεαστεί η κίνησή της από τις μετατοπίσεις του συνεπιβάτη. Μικρές μοτοσυκλέτες και με ταχύτητες πόλης, μπορούν ακόμη και να αλλάξουν πορεία αν μετατοπιστεί ο «πίσω».

Συμβουλές

Ο οδηγός κινείται στην κίνηση και ελίσσεται. Δείχνει ότι χάνει την ισορροπία του και πάνε να πέσουν όλοι μαζί. Ο συνεπιβάτης δεν προσπαθεί να σώσει την πτώση πατώντας κάτω, αλλά προσπαθεί μόνο να προστατεύσει τα πόδια του ώστε να μην βρεθούν κάτω από αυτήν, αν τελικά πέσουν.


ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Dikavalo2

Είναι δουλειά του οδηγού να κρατήσει την ισορροπία. Το ίδιο ισχύει και στις στάσεις. Τα πόδια του συνεπιβάτη μένουν επάνω και ο οδηγός φροντίζει για την ισορροπία.

Όπως φαίνεται στο σχήμα, κάτι που δεν μπορεί να προβλέψει ο οδηγός για τους ελιγμούς που θα κάνει, είναι τη θέση των ποδιών του συνοδηγού. Αν εξέχουν τα γόνατα και ακόμη περισσότερο οι μύτες των ποδιών, είναι πολύ πιθανό να συναντήσουν κάποιο πεζοδρόμιο ή παρκαρισμένο αυτοκίνητο στα στενά περάσματα της πόλης.


ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Dikavalo1

Τα γόνατα πρέπει είναι και αυτά σε επαφή με τον οδηγό, ενώ τα πόδια ιδανικά πατάνε με τις μύτες στα μαρσπιέ και είναι γυρισμένες -άρα προφυλαγμένες- προς το εσωτερικό της μοτοσυκλέτας.

newsbeast.gr
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
Διαχειριστής

Χώρα Χώρα : Greece
Φύλλο Φύλλο : Άντρας
Όνομα : Βασίλης
Τόπος Τόπος : Γαργαλιάνοι Μεσσηνίας
Ηλικία Ηλικία : 44
Δημοσιεύσεις Δημοσιεύσεις : 41153
Έλαβες ευχαριστώ Έλαβες ευχαριστώ : 320
Browser Browser : ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 41610

https://www.facebook.com//groups/trelostwnfm.forumgreek/ https://twitter.com/Trelostwnfm

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Empty Απ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Δημοσίευση από ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM Παρ 23 Μαρ - 22:48

Συμβουλές οδήγησης για μοτοσυκλετιστές

Εξασφαλίστε μεγαλύτερη προστασία αξιοποιώντας τις «ασπίδες» στο δρόμο

Η μοτοσυκλέτα είναι το πιο ευάλωτο όχημα στο δρόμο. Αυτό σημαίνει ότι σε ενδεχόμενη σύγκρουση με αυτοκίνητο ή άλλο τετράτροχο όχημα είναι απίθανο να μην υπάρξει έστω και μικροτραυματισμός. Ένα σπασμένο φλας σε ένα αυτοκίνητο, για εμάς μπορεί να σημαίνει τουλάχιστον μώλωπας στο πόδι και μια πεσμένη μοτοσυκλέτα.

Εξίσου ευάλωτα είναι και τα ποδήλατα και οι πεζοί, όμως λόγω της μικρής τους ταχύτητας, οι επιπτώσεις της ζημιάς είναι συνήθως μικρότερες σε σχέση με της μοτοσυκλέτας, που κινείται ταχύτερα από οτιδήποτε άλλο στον αστικό ιστό. Και δεν εννοούμε ότι «τρέχει», με την έννοια της υπέρβασης ορίων, αλλά απλά ότι επειδή έχει τη δυνατότητα να κινείται γρηγορότερα, αυτό και κάνει.

Η απλοϊκή ερμηνεία της πιο πάνω πραγματικότητας είναι ότι η μοτοσυκλέτα είναι επικίνδυνη. Όμως η ίδια η μοτοσυκλέτα δεν παίρνει καμία πρωτοβουλία ώστε να είναι επικίνδυνη. Αντίθετα οι σημερινές μοτοσυκλέτες είναι πολύ ασφαλέστερες σε σχέση με τις μοτοσυκλέτες προηγούμενων δεκαετιών.

Ο οδηγός και μόνον είναι αυτός που κάνει επικίνδυνη ή όχι τη μετακίνηση με τη μοτοσυκλέτα. Με αυτή την έννοια, ο οδηγός είναι εκείνος που μπορεί να δημιουργήσει και ασφαλέστερες συνθήκες μετακίνησης.

Φανάρια (φωτεινοί σηματοδότες)

Η ασφαλέστερη θέση σε ένα έρημο φανάρι είναι τα άκρα του δρόμου, δίπλα στο πεζοδρόμιο κατά προτίμηση ή δίπλα στο διαχωριστικό διάζωμα.

Εφόσον όμως υπάρχει έστω κι ένα αυτοκίνητο σταματημένο στο φανάρι, επιλέγουμε να το περάσουμε και να σταματήσουμε κοντά του και ιδανικά εμπρός του, για λόγους ασφαλείας. Να γίνει η «ασπίδα» για τα νώτα μας. Εννοείται ότι δεν καλύπτουμε τη διάβαση των πεζών. Υποδεικνύει έλλειψη πολιτισμού και μυαλού…

Ειδικά το βράδυ, η «ασπίδα» δεν πρέπει να αποτελεί απλά συνήθεια, αλλά απαράβατο κανόνα. Αν για οποιοδήποτε λόγο, επερχόμενο όχημα είτε δεν μας έχει δει είτε δεν σταματήσει στο φανάρι, θα πέσει πάνω στο όχημα πίσω μας, την ασπίδα μας, που θα αποσβέσει τη σύγκρουση.

Διασταυρώσεις

Κι εδώ μπορεί μια «ασπίδα», όχι μόνο να μας προφυλάξει, αλλά και να μας ενημερώσει εμμέσως για την κυκλοφορία.

Αν φροντίσουμε να διασχίζουμε τη διασταύρωση «τοποθετώντας» δίπλα μας ένα αυτοκίνητο ή κάποιο λεωφορείο προς την πλευρά του ενδεχόμενου κινδύνου, τότε έχουμε μια σημαντική και πολλαπλή εξασφάλιση.

Αυτό συμβαίνει γιατί οι άλλοι οδηγοί βλέπουν ένα πιο ογκώδες όχημα και όχι μια λεπτή σιλουέτα μοτοσυκλέτας. Κι αν παρ' όλα αυτά προκληθεί σύγκρουση, αυτή θα γίνει με την «ασπίδα» μας κι όχι με εμάς.

Φροντίζουμε ακόμη να συγχρονίζουμε την κίνησή μας ώστε να διασχίσουμε τη διασταύρωση ταυτόχρονα με την «ασπίδα» μας.

Ακόμη κι αν ένα αυτοκίνητο εισέρχεται στη διασταύρωση από το απέναντι ρεύμα, εμείς μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε ως «ασπίδα». Το γεγονός ότι έχει ήδη μπει στη διασταύρωση και βρίσκεται σε αυτή, μας δίνει να καταλάβουμε ότι η διασταύρωση είναι «καθαρή», οπότε κι εμείς μπορούμε να περάσουμε με μεγαλύτερη σιγουριά.

Ένας πεζός που διασχίζει μια διασταύρωση μας δίνει σημαντικές πληροφορίες. Αν βιάζεται, σημαίνει αυτοκίνητο που πλησιάζει. Αν κινείται αμέριμνος μάλλον η διασταύρωση είναι ελεύθερη. Ακόμη κι αν ο πεζός δεν έχει δει το επερχόμενο όχημα, το λογικότερο είναι να έχει δει ο οδηγός του αυτοκινήτου τον πεζό και να μειώσει την ταχύτητά του.

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε πάντα κατά νου μήπως ο οδηγός της «ασπίδας» μας αποφασίσει να στρίψει την ώρα που είμαστε δίπλα του στη διασταύρωση. Κάθε ύποπτη κίνηση, μείωση ταχύτητας, κινήσεις των χεριών στο τιμόνι, του κεφαλιού στους καθρέφτες, σημαίνουν συναγερμό για εμάς. Ένας έμπειρος και έξυπνος μοτοσυκλετιστής, μπορεί ακόμη και από τη φυσιογνωμία των οδηγών να συμπεράνει την οδηγική τους συμπεριφορά.

newsbeast.gr
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
Διαχειριστής

Χώρα Χώρα : Greece
Φύλλο Φύλλο : Άντρας
Όνομα : Βασίλης
Τόπος Τόπος : Γαργαλιάνοι Μεσσηνίας
Ηλικία Ηλικία : 44
Δημοσιεύσεις Δημοσιεύσεις : 41153
Έλαβες ευχαριστώ Έλαβες ευχαριστώ : 320
Browser Browser : ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 41610

https://www.facebook.com//groups/trelostwnfm.forumgreek/ https://twitter.com/Trelostwnfm

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Empty Συμβουλές για το φρενάρισμα πανικού

Δημοσίευση από ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM Πεμ 10 Μάης - 22:31

Συμβουλές για το φρενάρισμα πανικού

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 1B60322923CC32F29C074A30588CB55E

Για να αποφύγεις τα χειρότερα
Κάποια στιγμή θα χρειαστεί να ακινητοποιήσουμε «βίαια» τη μοτοσικλέτα μας για να αποφύγουμε τα χειρότερα. Πώς όμως θα αποφύγουμε τις άσχημες συνέπειες του απότομου φρένου;

Στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν αρκετοί απρόσεκτοι, κάτι που καθιστά άκρως επικίνδυνους. Ειδικά για τις μοτοσικλέτες είναι ακόμα πιο επικίνδυνα τα πράγματα. Όπως και να έχει, μέσα στην πόλη έχει χρειαστεί να ακινητοποιήσετε απότομα τη μοτοσικλέτα σας, πατώντας βίαια τη μανέτα και το ποδόφρενο για την αποφυγή του ατυχήματος. Τι συμβαίνει όμως αν δεν έχετε τη σωστή θέση πάνω στη μοτοσικλέτα ή το οδόστρωμα είναι ελάχιστα βρεγμένο; Παρακάτω παραθέτουμε κάποιες συμβουλές για να είστε προετοιμασμένοι για την επόμενη φορά, ώστε να αποφύγετε τα απρόοπτα και φυσικά τα έξοδα.

1.Αν οι συνθήκες απαιτούν άμεση ακινητοποίηση της μοτοσικλέτας, χρησιμοποίησε και τα δύο φρένα. Βέβαια, αυτό είναι κάτι που γίνεται και ενστικτωδώς.

2.Κράτα το τιμόνι αρκετά σφιχτά, ώστε να αποφύγεις κατά το δυνατόν ανεπιθύμητα "σπασίματα" δεξιά-αριστερά. 3.Στόχος είναι το μπροστινό φρένο να πιεστεί στο όριό του, αλλά να μην μπλοκάρει. Βέβαια, η διαχωριστική γραμμή ορισμένες φορές είναι δυσδιάκριτη. Αν νιώσεις να μπλοκάρει το μπροστινό, άφησε τη μανέτα στιγμιαία και ξαναπάτησέ την.

4.Προσπάθησε να κρατήσεις τον κορμό σου σε όρθια θέση και τα πόδια σφιχτά στο "σώμα" της μοτοσικλέτας. Οι δυνάμεις που ασκούνται ωθούν το σώμα προς τα εμπρός, αλλά θα πρέπει να "αντισταθείς" ώστε να μην μετατοπιστεί το βάρος προς τα εμπρός, γιατί το έντο καραδοκεί…

5.Το πίσω φρένο είναι βέβαιο ότι σε φρενάρισμα πανικού θα μπλοκάρει. Με τον πίσω τροχό μπλοκαρισμένο μπορείς να κινηθείς αρκετά μέτρα και αν καταφέρεις να ελέγξεις τις πλαγιολισθήσεις..Ένα γκαράζ ή πάρκινγκ με καλή άσφαλτο είναι μια καλή λύση για προπόνηση. Πρόκειται για ένα από τα βασικά μαθήματα οδήγησης που θα σου χρειαστεί στο δρόμο.

6.Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS) μπορεί να αποβεί σωτήριο σε καταστάσεις πανικού, ειδικά σε αναβάτες με μειωμένη εμπειρία. Ωστόσο, αρκετοί είναι αυτοί που κάνουν το λάθος να αφήνουν στιγμιαία τα φρένα όταν ενεργοποιείται το σύστημα, κάτι που είχε νόημα σε παλιότερα μοντέλα. Στα καινούργια συστήματα όταν αισθανθείς το χαρακτηριστικό "κλότσημα" στο πεντάλ ή τη μανέτα του φρένου συνέχισε να ασκείς την ίδια πίεση.

7.Αν απαιτείται να επιβραδύνεις λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια της στροφής, χρησιμοποίησε τα φρένα εξαιρετικά απαλά και προσπάθησε να μειώσεις ταχύτητα κατεβάζοντας σχέσεις στο κιβώτιο. Φυσικά, πρώτο μέλημα (ειδικά μέσα στη στροφή) είναι η αποφυγή του εμποδίου με ελιγμό και όχι η ακινητοποίηση πριν από αυτό.

Πηγή: Mototriti.gr
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
Διαχειριστής

Χώρα Χώρα : Greece
Φύλλο Φύλλο : Άντρας
Όνομα : Βασίλης
Τόπος Τόπος : Γαργαλιάνοι Μεσσηνίας
Ηλικία Ηλικία : 44
Δημοσιεύσεις Δημοσιεύσεις : 41153
Έλαβες ευχαριστώ Έλαβες ευχαριστώ : 320
Browser Browser : ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 41610

https://www.facebook.com//groups/trelostwnfm.forumgreek/ https://twitter.com/Trelostwnfm

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Empty Η συλλογή πληροφοριών κατά την οδήγηση

Δημοσίευση από ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM Πεμ 5 Ιουλ - 17:00

Η συλλογή πληροφοριών κατά την οδήγηση

Συμβουλές για μοτοσυκλετιστές

Στην ερώτηση «ποιο είναι το σημαντικότερο πράγμα κατά την οδήγηση της μοτοσυκλέτας», η απάντηση είναι απλή και μάλλον όχι και τόσο αναμενόμενη: Το «πού κοιτάμε».

Ούτε τι κάνουμε με τη μοτοσυκλέτα, πώς την οδηγούμε, ποια η κατάστασή της, ποιες οι γραμμές που ακολουθούμε, το περιβάλλον που κινούμαστε. Όλα αυτά και πολλά ακόμη είναι φυσικά πολύ σημαντικά, όμως πριν από όλα πρέπει να τα αντιληφθούμε, να τα αξιολογήσουμε και αναλόγως να πράξουμε.

Να συλλέξουμε τις πληροφορίες που απαιτούνται για να πάρουμε τις αποφάσεις που επιβάλλονται. Τη συλλογή των πληροφοριών κάνουν τα μάτια μας και από εκεί ξεκινούν όλα τα υπόλοιπα.

Το ασαφές στο θέμα αυτό είναι ότι συχνά τα μάτια μας δεν οδηγούνται εκεί που συνειδητά θέλουμε, αλλά σε περιοχές που τα οδηγεί η ανασφάλεια και ο φόβος. Το αποτέλεσμα είναι να κοιτάμε λίγα μέτρα εμπρός μας, στην περιοχή που ήδη βρισκόμαστε και, αν συμβεί κάτι, να μην έχουμε τον χρόνο να αντιδράσουμε.

Στόχος μας είναι να οδηγήσουμε το βλέμμα μας σε τέτοια απόσταση (με την έννοια του χρόνου, όχι των μέτρων), ώστε να έχουμε τη δυνατότητα προγραμματισμού της οδήγησης μας και κυρίως της έγκαιρης αντίδρασης.

Ένας γενικός κανόνας λέει ότι το βλέμμα μας πρέπει να επεξεργάζεται το χώρο στον οποίο θα βρεθούμε στα επόμενα 3-5 δευτερόλεπτα, και όχι τοδρόμο λίγα μέτρα μπροστά από τον τροχό της μοτοσυκλέτας μας.

Παρατηρώντας τις συνθήκες απομακρύνουμε το σημαντικό κίνδυνο ξαφνιάσματος που συχνά οδηγεί σε εσφαλμένες αντιδράσεις.

Μερικά παραδείγματα για το τι αναζητά το βλέμμα μας, ώστε να είμαστε ασφαλέστεροι τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο.

Τα άλλα αυτοκίνητα

Τα οχήματα πολλές φορές «μιλάνε», στέλνουν μηνύματα. Οφείλουμε να τα λαμβάνουμε.

Παρακολουθούμε τους καθρέπτες των αυτοκινήτων. Αν ο οδηγός κρατά κινητό σημαίνει ότι έχει χάσει την επαφή με το περιβάλλον και δεν μπορεί να αντιληφθεί οχήματα γύρω του, πόσο μάλλον εμάς. Είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς είναι πιθανό να αλλάξει λωρίδα ή ακόμη και να στρίψει ή να σταματήσει απότομα χωρίς προειδοποίηση. ,


ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Sumboyles2

Αντίθετα, αν βλέπουμε τα μάτια του, τότε πιθανώς μας βλέπει κι εκείνος.

Η ταχύτητα των αυτοκινήτων υποδηλώνει πολλά. Όταν ένα όχημα:

α) Ακολουθεί τη ροή της κίνησης: Θεωρείται «ακίνδυνο» ή έστω προβλέψιμο, όσο δεν υπάρχει χώρος για να αλλάξει απροειδοποίητα λωρίδα.

β) Κινείται πιο γρήγορα από την κίνηση, κάνοντας σφήνες: Επικίνδυνη περίπτωση, φροντίζουμε να μείνουμε μακριά του ή να προσπεράσουμε από απόσταση ασφαλείας (χρησιμοποιώντας άλλη λωρίδα).

γ) Κινείται πολύ αργά: Πιο επικίνδυνη περίπτωση, καθώς είναι πολύ πιθανό να ψάχνει κάτι (διεύθυνση) και να σταματήσει απότομα ή να κάνει ελιγμό.

δ) Είναι σταματημένο στην άκρη του δρόμου: Πραγματική »νάρκη»! Δείχνει ακίνδυνο, όμως μπορεί να αποβεί ακόμη και μοιραίο. Ελέγχουμε αν υπάρχει οδηγός στο τιμόνι και αν ναι, σημαίνει ότι πιθανά ετοιμάζεται να κάνει αναστροφή ή έστω να ξεκινήσει μπαίνοντας εμπρός μας.

Αν κοιτά μόνο από τους καθρέφτες για να κάνει την κίνησή του, είναι πολύ πιθανό να μην αντιληφθεί μια μοτοσυκλέτα που έρχεται.

newsbeast.gr


ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Sumboyles1
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM
Διαχειριστής

Χώρα Χώρα : Greece
Φύλλο Φύλλο : Άντρας
Όνομα : Βασίλης
Τόπος Τόπος : Γαργαλιάνοι Μεσσηνίας
Ηλικία Ηλικία : 44
Δημοσιεύσεις Δημοσιεύσεις : 41153
Έλαβες ευχαριστώ Έλαβες ευχαριστώ : 320
Browser Browser : ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ 41610

https://www.facebook.com//groups/trelostwnfm.forumgreek/ https://twitter.com/Trelostwnfm

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης