Οδήγηση μοτοσυκλέτας με ομάδα
TrelosTwnFm-News :: ΕΙΔΗΣΕΙΣ :: AUTOMOTO
Σελίδα 1 από 1
Οδήγηση μοτοσυκλέτας με ομάδα
Οδήγηση μοτοσυκλέτας με ομάδα
Κανόνες και σινιάλα για επικοινωνία μεταξύ των μελών του γκρουπ
Η οδήγηση της μοτοσυκλέτας είναι μία κατ΄ εξοχήν μοναχική δραστηριότητα. Με την έννοια τόσο ότι συνήθως δεν υπάρχει συνεπιβάτης όσο και ότι δεν υπάρχει άλλη μοτοσυκλέτα στην παρέα.
Ωστόσο οι ομαδικές εξορμήσεις έχουν τη δική τους χάρη και οι οργανωμένες εκδρομές κερδίζουν διαρκώς όλο και περισσότερους φίλους και οπαδούς. Όσο πιο περίπλοκο γίνεται ένα σχήμα, τόσο μεγαλύτερες είναι οι απαιτήσεις στην τήρηση των κανόνων της ομαδικής οδήγησης.
Ας δούμε τους σημαντικότερους από αυτούς όπως τους περιγράφει η MSF (Motorcycle Safety Foundation).
Έλα έτοιμος. Έλα στην ώρα σου και προετοιμασμένος πλήρως, με γεμάτο το ρεζερβουάρ.
Πάρε μέρος στην ενημέρωση. Θέματα όπως η διαδρομή, στάσεις ξεκούρασης και ανεφοδιασμού αλλά και τα χαρακτηριστικά σινιάλα από τον πλοηγό, πρέπει να είναι γνωστά πριν ξεκινήσετε. Ορίστε έναν «πλοηγό» και έναν οδηγό «σκούπα» (τελευταίο). Και οι δύο πρέπει να είναι έμπειροι που γνωρίζουν καλά τους κανόνες οδήγησης σε γκρουπ. Ο πλοηγός πρέπει να αξιολογήσει τις ικανότητες κάθε μέλους αλλά και το στιλ οδήγησης που θα ακολουθηθεί.
Ορίστε ένα πλήθος μοτοσυκλετών που είναι εύκολα διαχειρίσιμο. Ιδανικά πέντε έως οκτώ μοτοσυκλέτες. Στην ανάγκη χωρίστε το γκρουπ σε μικρότερα, ορίζοντας στο κάθε ένα και από έναν «πλοηγό» και «σκούπα».
Οδηγείστε εξοπλισμένοι. Στο γκρουπ πρέπει να βρίσκονται μεταξύ των μελών του τουλάχιστον ένα κινητό τηλέφωνο, κιτ πρώτων βοηθειών και πλήρης σειρά εργαλείων. Έτσι το γκρουπ είναι προετοιμασμένο να αντιμετωπίσει κάθε ενδεχόμενο πρόβλημα.
Οδηγείστε σε σχηματισμό. Η οδήγηση σε προεπιλεγμένο σχηματισμό (βλέπε σχήμα) παρέχει ικανοποιητικές αποστάσεις μεταξύ των μελών του γκρουπ και ταυτόχρονα το μικρότερο δυνατό συνολικό μήκος του σχηματισμού. Έτσι κάθε οδηγός έχει αρκετό χώρο στη διάθεσή του ώστε να αντιδρά σε ενδεχόμενο κίνδυνο.
Ο πλοηγός οδηγεί στο αριστερό μέρος της λωρίδας ενώ ο δεύτερος οδηγεί στο δεξί μέρος της και τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον πλοηγό.
Τα υπόλοιπα μέλη ακολουθούν τον ίδιο σχηματισμό. Σε δρόμους με συνεχείς στροφές είναι προτιμότερη η στοίχιση σε μονή σειρά. Επίσης σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, κακού οδοστρώματος, κατά την είσοδο και έξοδο από αυτοκινητόδρομους ή άλλες περιπτώσεις όπου χρειάζεται περισσότερος διαθέσιμος χώρος στις μοτοσυκλέτες για ενδεχόμενους ελιγμούς.
Αποφύγετε την πορεία η μια μοτοσυκλέτα δίπλα στην άλλη. Μειώνεται σημαντικά ο διαθέσιμος χώρος. Αν χρειαστεί ελιγμός για να αποφύγετε κάποιο εμπόδιο ή κακοτεχνία του δρόμου, δεν θα έχετε το χώρο και το τιμόνι σας θα έρθει κοντά στης διπλανής μοτοσυκλέτας…
Παρακολουθείτε κάθε τόσο από τους καθρέφτες τους οδηγούς που σας ακολουθούν. Αν διαπιστώσετε ότι η μοτοσυκλέτα που σας ακολουθεί χάνει έδαφος, μειώστε ταχύτητα ώστε να έρθει και πάλι σε απόσταση οπτικής επαφής. Αν όλοι οι οδηγοί στο γκρουπ ακολουθήσουν αυτό το τέχνασμα, το γκρουπ θα κινείται τελικά με ρυθμό που όλοι μπορούν να ακολουθήσουν χωρίς να πιέζονται.
Αν χάσετε το γκρουπ, μην πανικοβληθείτε. Το γκρουπ θα πρέπει να έχει διαθέσιμο ένα πλάνο ώστε να επανασυνδεθείτε (πχ τον προηγούμενο κανόνα). Μην παραβείτε τον κανόνα που λέει ότι «ποτέ δεν οδηγώ πάνω από τις δυνατότητές μου ώστε να φτάσω τους άλλους οδηγούς».
Για μηχανικά προβλήματα ή θέματα υγείας, χρησιμοποιήστε το κινητό σας για να ζητήσετε βοήθεια πριν η κατάσταση καταστεί πιο σοβαρή.
newsbeast.gr
Κανόνες και σινιάλα για επικοινωνία μεταξύ των μελών του γκρουπ
Η οδήγηση της μοτοσυκλέτας είναι μία κατ΄ εξοχήν μοναχική δραστηριότητα. Με την έννοια τόσο ότι συνήθως δεν υπάρχει συνεπιβάτης όσο και ότι δεν υπάρχει άλλη μοτοσυκλέτα στην παρέα.
Ωστόσο οι ομαδικές εξορμήσεις έχουν τη δική τους χάρη και οι οργανωμένες εκδρομές κερδίζουν διαρκώς όλο και περισσότερους φίλους και οπαδούς. Όσο πιο περίπλοκο γίνεται ένα σχήμα, τόσο μεγαλύτερες είναι οι απαιτήσεις στην τήρηση των κανόνων της ομαδικής οδήγησης.
Ας δούμε τους σημαντικότερους από αυτούς όπως τους περιγράφει η MSF (Motorcycle Safety Foundation).
Έλα έτοιμος. Έλα στην ώρα σου και προετοιμασμένος πλήρως, με γεμάτο το ρεζερβουάρ.
Πάρε μέρος στην ενημέρωση. Θέματα όπως η διαδρομή, στάσεις ξεκούρασης και ανεφοδιασμού αλλά και τα χαρακτηριστικά σινιάλα από τον πλοηγό, πρέπει να είναι γνωστά πριν ξεκινήσετε. Ορίστε έναν «πλοηγό» και έναν οδηγό «σκούπα» (τελευταίο). Και οι δύο πρέπει να είναι έμπειροι που γνωρίζουν καλά τους κανόνες οδήγησης σε γκρουπ. Ο πλοηγός πρέπει να αξιολογήσει τις ικανότητες κάθε μέλους αλλά και το στιλ οδήγησης που θα ακολουθηθεί.
Ορίστε ένα πλήθος μοτοσυκλετών που είναι εύκολα διαχειρίσιμο. Ιδανικά πέντε έως οκτώ μοτοσυκλέτες. Στην ανάγκη χωρίστε το γκρουπ σε μικρότερα, ορίζοντας στο κάθε ένα και από έναν «πλοηγό» και «σκούπα».
Οδηγείστε εξοπλισμένοι. Στο γκρουπ πρέπει να βρίσκονται μεταξύ των μελών του τουλάχιστον ένα κινητό τηλέφωνο, κιτ πρώτων βοηθειών και πλήρης σειρά εργαλείων. Έτσι το γκρουπ είναι προετοιμασμένο να αντιμετωπίσει κάθε ενδεχόμενο πρόβλημα.
Οδηγείστε σε σχηματισμό. Η οδήγηση σε προεπιλεγμένο σχηματισμό (βλέπε σχήμα) παρέχει ικανοποιητικές αποστάσεις μεταξύ των μελών του γκρουπ και ταυτόχρονα το μικρότερο δυνατό συνολικό μήκος του σχηματισμού. Έτσι κάθε οδηγός έχει αρκετό χώρο στη διάθεσή του ώστε να αντιδρά σε ενδεχόμενο κίνδυνο.
Ο πλοηγός οδηγεί στο αριστερό μέρος της λωρίδας ενώ ο δεύτερος οδηγεί στο δεξί μέρος της και τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον πλοηγό.
Τα υπόλοιπα μέλη ακολουθούν τον ίδιο σχηματισμό. Σε δρόμους με συνεχείς στροφές είναι προτιμότερη η στοίχιση σε μονή σειρά. Επίσης σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας, κακού οδοστρώματος, κατά την είσοδο και έξοδο από αυτοκινητόδρομους ή άλλες περιπτώσεις όπου χρειάζεται περισσότερος διαθέσιμος χώρος στις μοτοσυκλέτες για ενδεχόμενους ελιγμούς.
Αποφύγετε την πορεία η μια μοτοσυκλέτα δίπλα στην άλλη. Μειώνεται σημαντικά ο διαθέσιμος χώρος. Αν χρειαστεί ελιγμός για να αποφύγετε κάποιο εμπόδιο ή κακοτεχνία του δρόμου, δεν θα έχετε το χώρο και το τιμόνι σας θα έρθει κοντά στης διπλανής μοτοσυκλέτας…
Παρακολουθείτε κάθε τόσο από τους καθρέφτες τους οδηγούς που σας ακολουθούν. Αν διαπιστώσετε ότι η μοτοσυκλέτα που σας ακολουθεί χάνει έδαφος, μειώστε ταχύτητα ώστε να έρθει και πάλι σε απόσταση οπτικής επαφής. Αν όλοι οι οδηγοί στο γκρουπ ακολουθήσουν αυτό το τέχνασμα, το γκρουπ θα κινείται τελικά με ρυθμό που όλοι μπορούν να ακολουθήσουν χωρίς να πιέζονται.
Αν χάσετε το γκρουπ, μην πανικοβληθείτε. Το γκρουπ θα πρέπει να έχει διαθέσιμο ένα πλάνο ώστε να επανασυνδεθείτε (πχ τον προηγούμενο κανόνα). Μην παραβείτε τον κανόνα που λέει ότι «ποτέ δεν οδηγώ πάνω από τις δυνατότητές μου ώστε να φτάσω τους άλλους οδηγούς».
Για μηχανικά προβλήματα ή θέματα υγείας, χρησιμοποιήστε το κινητό σας για να ζητήσετε βοήθεια πριν η κατάσταση καταστεί πιο σοβαρή.
newsbeast.gr
Παρόμοια θέματα
» ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΟΔΗΓΗΣΗ
» Οδήγηση γυναίκας VS οδήγηση άντρα
» Πάτρα: Aιμοδοσία και City Tour από την Αχαϊκή Λέσχη Μοτοσυκλέτας 18-9-2013
» Ασφαλής οδήγηση στους χιονισμένους δρόμους
» ΠΟΤΟ+ΟΔΗΓΗΣΗ=ΘΑΝΑΤΟΣ
» Οδήγηση γυναίκας VS οδήγηση άντρα
» Πάτρα: Aιμοδοσία και City Tour από την Αχαϊκή Λέσχη Μοτοσυκλέτας 18-9-2013
» Ασφαλής οδήγηση στους χιονισμένους δρόμους
» ΠΟΤΟ+ΟΔΗΓΗΣΗ=ΘΑΝΑΤΟΣ
TrelosTwnFm-News :: ΕΙΔΗΣΕΙΣ :: AUTOMOTO
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Τετ 2 Αυγ - 11:19 από briskyten
» Ο ΤΡΕΛΛΟΣ ΤΩΝ FM παντρεύεται !
Τετ 3 Μάης - 9:11 από vidhayakji79
» Το FIFA World έρχεται στο PC
Πεμ 27 Απρ - 12:42 από sneakyforetell
» Τα UK charts της εβδομάδας
Τετ 26 Απρ - 5:33 από sneakyforetell
» Trailer για το νέο Need for Speed
Τετ 26 Απρ - 5:31 από sneakyforetell
» Εκλογές 2023 : Πόσες ημέρες άδειας δικαιούνται οι εργαζόμενοι
Δευ 24 Απρ - 17:20 από georgeharrison
» Συνελήφθη γυναίκα σε χωριό του Αγρινίου – Φέρεται να απείλησε νεαρό με κυνηγετικό όπλο
Δευ 24 Απρ - 15:44 από georgeharrison
» J2US: Ο Πασχάλης Τερζής έκανε την μεγάλη έκπληξη – «Έσπασαν» Εύη Δρούτσα και Δέσποινα Βανδή
Δευ 24 Απρ - 15:42 από georgeharrison
» Λευκές ελιές: Μια σπάνια ποικιλία ελιάς με καταγωγή από τα αρχαία χρόνια
Δευ 24 Απρ - 15:41 από georgeharrison
» Ο άγνωστος ιαματικός πλούτος της Ελλάδας.Οι 90 Ιαματικές Πηγές,9 στην Αιτωλοακαρνανία
Δευ 24 Απρ - 15:33 από georgeharrison
» Λαμία: Έκκληση για αίμα 0 ρέζους αρνητικό
Τετ 22 Φεβ - 10:47 από chotabhai807
» Βραβεύθηκαν Λουξ και Καλλιμάνης από την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ
Παρ 16 Δεκ - 15:00 από faxedasto
» Συλλέγουν πλαστικά καπάκια για παιδιά με αναπηρία
Δευ 13 Ιουν - 14:33 από langasur
» Μπήκε σε κομμωτήριο και προσπάθησε να δολοφονήσει τον ιδιοκτήτη
Τετ 23 Μαρ - 13:26 από stuffkharb
» Άρτα: Έκκληση για να ξανασταθεί 21χρονος στα πόδια του
Δευ 11 Οκτ - 16:04 από manikkmanikk62
» ooVoo - chat and voip
Παρ 9 Οκτ - 22:37 από roundcubethirteen
» Για σένα τραγουδώ --- Γιάννης Πουλόπουλος. HD.
Κυρ 4 Δεκ - 15:54 από manolissp
» Eνα ταξίδι --- RONI IRON Feat. Charitini (Tripes Tribute). HD.
Κυρ 6 Νοε - 20:08 από manolissp
» Grrek Filiko Forum
Κυρ 30 Οκτ - 19:31 από akritas
» Moby - Porcelain (Official Video)
Κυρ 23 Οκτ - 21:04 από manolissp
» Moby 'Why Does My Heart Feel So Bad?' - Official video
Κυρ 23 Οκτ - 21:01 από manolissp
» ♛♛♛ Imany – Don't be so shy (Filatov & Karas Remix) ♛♛♛
Κυρ 23 Οκτ - 20:57 από manolissp
» ~Αχ βρε ζωή~ Νίκος Οικονομίδης ♬♪
Παρ 21 Οκτ - 20:01 από manolissp
» The Olympians - Istoria (Ιστορία)
Παρ 21 Οκτ - 17:26 από manolissp
» olympians --o tropos
Παρ 21 Οκτ - 17:20 από manolissp
» Ελένη Δήμου ~ Δεν με νοιάζει
Παρ 21 Οκτ - 17:17 από manolissp
» Μια γυναίκα μόνο ξέρει - Καίτη Γκρέυ
Παρ 21 Οκτ - 17:10 από manolissp
» ΟΤΙ ΑΓΑΠΩ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ-HD
Παρ 21 Οκτ - 17:06 από manolissp
» ΓΙΑ ΠΟΥ ΤΟ'ΒΑΛΕΣ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ- ΟΡΦΕΑΣ ΠΕΡΙΔΗΣ
Παρ 21 Οκτ - 16:58 από manolissp
» Ζαφείρης Μελάς - Γαμώ την Καλοσύνη μου (Νew 2011)
Παρ 21 Οκτ - 16:54 από manolissp